Adviseur economische zaken

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Als Adviseur economische zaken zorg je er samen met je collega’s voor dat het economische klimaat in Voorschoten en Wassenaar verder wordt geoptimaliseerd. Je zorgt dat het goede woon- en vestigingsklimaat benut wordt voor het verbeteren van de economische positie. Je bent de verbindende schakel tussen ondernemers(organisaties) en inwoners en bekijkt waar en waardoor de ontwikkelmogelijkheden voor de economie versterkt kunnen worden.

Je werkzaamheden

Als Adviseur economische zaken hou je uiteraard rekening met de verschillende belangen. Je bekijkt welke rol de gemeente past, om het prachtige gebied beter op de kaart te krijgen. Samen met de ondernemers bekijk je wat er verbeterd kan worden en hoe dat kan worden bereikt. Je gaat uit van de eigen kracht van ondernemers. Vanwege je commerciële inslag begrijp je ondernemers en hun belangen. Daarbij verlies je de gemeentelijke verantwoordelijkheid en de belangen van beide gemeenten niet uit het oog. Ook adviseer je de bestuurders van beide gemeenten. Je bent creatief en ziet kansen om de economie en het vestigingsklimaat te versterken. Je doen en laten is gericht op een hoger economisch rendement voor beide gemeenten. Daarnaast ben je zuinig op het gebied en zorg je ervoor dat jouw voorstellen geen afbreuk doen aan de kwaliteiten van Voorschoten en Wassenaar.

Je taken/verantwoordelijkheden

  • Je adviseert over economische aangelegenheden (zowel lokaal, regionaal als provinciaal) en neemt deel aan gemeentelijke en regionale project- en werkgroepen.
  • Je voert de maatregelen uit de economische visies voor beide gemeenten.
  • Je versterkt en houdt de verschillende winkelcentra toekomstbestendig en je bent verantwoordelijk voor (uitvoering van het) detailhandelsbeleid.
  • Je voert, samen met centrummanagement en pandeigenaren, de maatregelen uit, beschreven in de Centrumvisie Wassenaar.
  • Je bent de vertegenwoordiging van de gemeente Wassenaar in de economische pijler van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag.
  • Je bent bedrijfscontactfunctionaris voor met name de ondernemers(-verenigingen) en pandeigenaren binnen de detailhandel.
  • Je bent accounthouder en aanspreekpunt voor de strandexploitanten. Hierbij fungeer je intern als coördinator tussen verschillende disciplines, waaronder beheer van de openbare ruimte en handhaving.

Functie eisen

Wat wij van je vragen

We zijn op zoek naar een breed inzetbare collega die economie en ruimtelijke ontwikkeling weet te verbinden. Om deze functie succesvol te kunnen uitvoeren:

  • Heb je een relevante studie op minimaal HBO niveau afgerond.
  • Heb je bij voorkeur minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie (gemeentelijke ervaring is een pre).
  • Heb je kennis van het vakgebied economische zaken en bij voorkeur ook ruimtelijke ordening.
  • Heb je kennis van en ervaring met het politieke krachtenveld.


Als Adviseur economische zaken vorm je een belangrijke schakel tussen de gemeenten en ondernemers. Daarom zijn we op zoek naar iemand die:

  • Van netwerken houdt (zodat je goed op de hoogte blijft van wat er speelt) en over uitstekende sociale vaardigheden beschikt.
  • Integraal kan adviseren (de belangen van verschillende stakeholders kan inschatten, verwerken en combineren).
  • Omgevingsbewust is (zorgen voor afstemming en samenhang met andere beleidsvelden).
  • Zich uitstekend mondeling en schriftelijk kan uitdrukken.
  • In staat is om zelfstandig en onder tijdsdruk te kunnen werken.

Wat bieden we?

Je krijgt van ons een tijdelijke arbeidsovereenkomst met een proeftijd van een maand. We geven je een salaris in schaal 10A (maximum € 4.783,-) met daarbij een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% waar mee je bijvoorbeeld extra vrije dagen kunt kopen, een studie kunt betalen of je kunt dit bedrag laten uitbetalen. Je IKB bestaat onder andere uit je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je salaris is afhankelijk van je kennis en ervaring.


Verder kan je denken aan:

  • Een sportbijdrage van € 300,- bruto per jaar, ongeacht of je parttime- of fulltime werkt.
  • Een reiskostenvergoeding als je enkele reisafstand 10 kilometer of meer is. De maximum vergoeding bedraagt een enkele reisafstand van 50 kilometer.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een tegemoetkoming in de zorgkosten van minimaal € 168,- bruto per jaar.
  • Flexibele werktijden.
  • Thuis werken.
  • Hybride laptop plus smartphone.
  • Prima opleidingsfaciliteiten en mogelijkheden om je binnen onze organisatie te ontwikkelen.


We hebben verschillende vestigingen in de gemeente Voorschoten en in de gemeente Wassenaar. Deze kun je allemaal bereiken met het openbaar vervoer. Als je met de auto naar ons kantoor komt, dan kun je op het parkeerterrein van de gemeente of in de nabije omgeving gratis parkeren. De kantoren liggen allebei in het centrum van de dorpen.


Over de organisatie

WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer. Net zo uniek als de geschiedenis van dit kasteel is onze organisatie.

Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.

Zowel de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar staan voor de nodige uitdagingen. Deze uitdagingen worden gekenmerkt door de woorden transitie en transformatie. In onze kennismaking vertellen we je er graag meer over!


Afdelingen

We hebben zes vakafdelingen:

  • Publiekszaken (PU)
  • Maatschappelijke Ontwikkeling (MO)
  • Ruimtelijke Ontwikkeling (RO)
  • Omgevingsbeheer (OGB)
  • Personeel, Organisatie & Informatie (POI)
  • Financiën, Facilitaire en Juridische Zaken (FFJ)


Je komt te werken bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.


Ruimtelijke Ontwikkeling

RO richt zich op de ontwikkeling van het fysieke domein. Met ongeveer 40 medewerkers houden zij zich bezig met verkeer en mobiliteit, groen, water, milieu, economische zaken en toerisme, wonen, stedenbouw, monumenten en cultureel erfgoed én archeologie. Een heel divers pakket dus!


Wil je meer weten of solliciteren?
Voor meer informatie over onze organisatie, de afdeling of de functie kun je bellen naar Olaf Bovenkamp, afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling, bereikbaar op 088 – 6549 180. Je kunt je gemotiveerde reactie met CV tot en met dinsdag 21 juli 2020 uploaden via het sollicitatieformulier.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Standplaats
Wassenaar

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

Onze samenwerkingspartner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega