Adviseur Kwaliteit (28 uur per week)

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO 28 uur

Omschrijving

Als adviseur kwaliteit stel jij continue de vraag hoe het beter kan. Van nature heb jij een visie op een effectieve bedrijfsvoering. Als kwaliteitsmedewerker, en met jouw visie over kwaliteit, ben je dé verbinder tussen de collega’s van het team beleid en het team uitvoering. Samenwerking en integraal denken en handelen staan in jouw werk centraal. Je coacht je collega’s niet alleen vanuit de regelgeving, maar ook op houding en gedrag in casuïstiek.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je zet je in om onze dienstverlening vanuit de Jeugdwet en de Wmo te optimaliseren.

  • Je adviseert over kwaliteitsverbetering, ontwerpt interne richtlijnen, werkprocessen en procedures.

  • Je vertaalt beleid naar werkprocessen.

  • Je optimaliseert de kwaliteit van de uitvoering en zorgt dat dit geborgd blijft.

  • Je ontwikkelt, implementeert en borgt kwaliteitseisen en –normen in de werkprocessen. Daarnaast analyseer je en controleer je de administratieve organisatie.

  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd hierover en betrekt hierbij alle recente informatie.

  • Je voert kwaliteitscontroles uit en toetst dossiers. Je houdt nieuwe ontwikkelingen omtrent (aankomende) wetgeving en beleid bij, past deze toe en legt deze uit, toetst deze op uitvoerbaarheid, vertaalt deze in procesbeschrijvingen en maakt instructies voor de uitvoering op hoofdlijnen.

  • Zo nodig vertaal je kwaliteitseisen door in beleidsregels.

  • Je levert een belangrijke bijdrage aan de planmatige implementatie van deskundigheidsontwikkeling bijvoorbeeld door het verzorgen/organiseren van trainingen.

Functie eisen

Wat neem je mee

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding (bijvoorbeeld HBO-Sociaal Juridische Dienstverlening, Juridisch Kwaliteitsmedewerker Sociale Dienstverlening of een bedrijfskundige opleiding)

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.

  • Je kent de sociale wetgeving én de uitvoeringspraktijk van met name Wmo en jeugd en kan wetgeving moeiteloos toepassen, uitleggen en overdragen.

  • Jouw werkervaring, professionalisme en sterke affiniteit met het werkveld maken dat jij wordt gewaardeerd als gesprekspartner.

  • Je laat zien dat je vanuit de ‘geest’ van de wet handelt en de leefwereld van de klant voorop stelt.

  • Je communiceert helder en bent transparant in wat je wilt.

  • Je bent een verbinder en bruggenbouwer. Je kunt makkelijk schakelen met de verschillende professionals binnen het team en tussen beleid en uitvoering.

  • Je neemt afstand van de dagelijkse praktijk en je kunt zaken in een breder verband plaatsen.

  • Je bent energiek en beschikt over humor en relativeringsvermogen.

Wat wij je bieden

  • Een mooie en veelzijdige functie in een organisatie waarin met plezier gewerkt wordt. 
  • Een salaris van maximaal € 4.494,- bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband (36 uur) Je salaris is afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van het salaris, flexibele werktijden en ruime ontwikkel faciliteiten.

Verder kan je denken aan:

  • Een sportbijdrage van € 300,- bruto per jaar, ongeacht of je parttime- of fulltime werkt.

  • Een reiskostenvergoeding als je enkele reisafstand 10 kilometer of meer is. De maximum vergoeding bedraagt een enkele reisafstand van 50 kilometer.

  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

  • Een tegemoetkoming in de zorgkosten van minimaal € 168,- bruto per jaar.

  • Smartphone.

  • Prima opleidingsfaciliteiten en mogelijkheden om je binnen onze organisatie te ontwikkelen.

Je krijgt van ons een arbeidsovereenkomst voor één jaar met een proeftijd van één maand. Bij goed functioneren bekijken we de mogelijkheid tot verlenging of een vast dienstverband. 


Over onze teams

Je komt te werken bij het domein Mens en Samenleving in het team Meedoen beleid. Het domein Mens en Samenleving is in een gastheerschapsconstructie ondergebracht bij de gemeente Voorschoten. Middels een dienstverleningsovereenkomst (DvO) neemt de gemeente Wassenaar ook diensten af op het gebied van het sociaal domein.

Mens en Samenleving houdt zich bezig met alles rondom het ontwikkelen, implementeren en evalueren van beleidsvraagstukken op het gebied van maatschappelijke ontwikkeling. Denk hierbij aan jeugdzorg, Wmo, onderwijs, cultuur en sport.
Samen met ongeveer vijftig collega’s in de teams Meedoen beleid en Meedoen uitvoering zorg je ervoor dat deze zaken optimaal ingezet worden voor de inwoners van beide gemeenten.

Over onze gemeente

De gemeente Voorschoten heeft ruim 25.000 inwoners en behoort tot de top 10 van beste woongemeenten. We stellen alles in het werk om goede voorzieningen te bieden aan álle inwoners van Voorschoten. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons als medewerker de kans om je talenten veelvuldig in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Na een periode van samenwerking met de gemeente Wassenaar gaan we per 1 september als zelfstandige gemeente verder. We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.


Solliciteren

Enthousiast? Solliciteer dan door jouw CV en motivatie in te sturen voor 1 september 2021. Voor vragen kun je contact opnemen met Suzanne Smeets, domeinhoofd Mens en Samenleving, via ssmeets@wodv.nl. of 06-28464027.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Standplaats
Voorschoten

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega