Allround medewerker functioneel beheer

Gemeente Zoetermeer Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Je begrijpt dat het functioneel beheer werk meer is dan systemen in de lucht houden. Jij bent onmisbaar: zonder jou kunnen je collega’s niet aan de slag voor de burger. Dit betekent dat je meer doet dan simpelweg ‘op de winkel te passen’ en vraagt dat je proactief op zoek gaat naar verbeteringen en innovatieve oplossingen. 
De gemeente Zoetermeer kent een breed aanbod aan informatiesystemen en dat zorgt voor veel afwisseling in jouw takenpakket. Van financiële applicaties, systemen voor de openbare ruimte, vergunningen en handhaving tot toepassingen die onze bestuurlijke taken ondersteunen

Je taken/ verantwoordelijkheden

  • Je loopt alle systemen na: werkt alles naar behoren?  Eventuele storingen in programmatuur en berichtenverkeer spoor en los je moeiteloos op. Lukt dat niet, dan schakel je met je collega’s van IT of de leverancier
  • Je behandelt, bewaakt de voortgang, coördineert en bepaalt prioriteiten t.a.v. wijzigingsverzoeken en het doorvoeren van systeemupdates en –upgrades
  • Je hebt contact met de key users. Waar liggen behoeftes? Hoe kan dit vertaald worden naar functionele  specificaties? 
  • Je ondersteunt de vakafdeling bij wettelijke en/of  gemeentelijke wijzigingen en bent daarnaast druk met de periodieke taken die uitgevoerd moeten worden;
  • Je bent intermediair tussen gebruikers, automatiseringsdeskundigen/leveranciers en interne partijen
  • Je helpt collega’s bij het opzetten en correct gebruiken van systemen en apps Je beheert gebruikers en autorisaties op applicatie en  systeemniveau
  • Je stelt rapportages en overzichten op uit het informatiesysteem  en stemt, indien nodig, een en ander met je collega’s van Business Intelligence af
  • Je signaleert knelpunten en adviseert over het aanbrengen van veranderingen in (systeem)programmatuur en infrastructurele  voorzieningen
  • Je houdt de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vakgebied bij en denkt na over mogelijke toepassingen voor GouwBelastingen  en AFAS-Profit
  • Je licht de organisatie actief voor over (verbeter)mogelijkheden van het systeem en bredere toepassing van bestaande systemen

Functie eisen

Wie ben jij?
Klantgericht, analytisch en oplossingsgericht zijn woorden die jou typeren. Met enthousiasme en gedrevenheid werk je samen met het team aan de stabiliteit van de ICT ondersteuning, ontwikkeling en verdere professionalisering van de afdeling. Diezelfde ambitie heb je ook voor jezelf: jij wilt altijd vooruit, vernieuwen, nóg beter worden. Verder neem je mee:

  • Een afgeronde opleiding op hbo-niveau bijvoorbeeld Business IT & Management (Bedrijfskundige Informatica);
  • Kennis van en ervaring met SQL, GouwBelastingen en/of AFAS-Profit;
  • Het is een pre als je (basis)kennis hebt van databases, Cognos, BiSL en/of Tmap;
  • Het is een pre wanneer je een jaar of drie ervaring hebt als functioneel beheerder.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer
Min. Salaris
€2675 bruto per maand
Max. Salaris
€3929 bruto per maand
Salarisomschrijving
Standplaats
Zoetermeer
Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer

Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert.
Daarbij staan vijf themas centraal:

  • Hart voor de Stad denk bij je werk aan de stad, de inwoners en de ondernemers
  • Eigen kracht we stimuleren de eigen kracht van inwoners en medewerkers
  • Samen bouwen we werken samen met interne en externe partners
  • Tijd & Ruimte om te leren we nemen de tijd en ruimte om te leren binnen ons werk
  • Samen bewegen door samen op te trekken kunnen we flexibel inspelen op ontwikkelingen, initiatieven en kansen in de stad.

Afdeling Informatie en Automatisering

Bij Informatie & Automatisering zijn we continu bezig de burger zo goed mogelijk te bedienen. Met dat ultieme doel voor ogen, werken we samen met de vakafdelingen aan de beste informatievoorziening en automatisering. De ontwikkelingen in ons vakgebied gaan razendsnel en informatie is steeds meer digitaal beschikbaar. De focus ligt op innovatie en de ambities zijn groot. Het is bij ons geen kwestie van systemen in de lucht houden maar we gaan voor de beste informatievoorziening voor de burger. We werken hierbij nauw samen met de verschillende teams binnen de afdeling. Een buitenwereld die continu in beweging is, maakt het werk op onze afdeling dagelijks dynamisch. Samen ondersteunen en verbeteren we de hele organisatie.

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

m.c.schraag@zoetermeer.nl