Dit is de rol
Vanuit jouw rol zorg jij voor een schone, veilige, toegankelijke en groene openbare ruimte en lever jij een belangrijke bijdrage aan een gezonde en leefbare stad. Je assisteert de assetbeheerder in de voornaamste taken. Daarnaast werk je samen met contractpartners die het dagelijks beheer verzorgen en je ziet toe op naleving van hun contracten. Het uiteindelijke resultaat is een openbare ruimte die beantwoordt aan de geformuleerde ambities van de gemeente Zoetermeer.
Ook ga je het Gemeentelijk Informatie Punt (GIP) als klantadviseur ondersteunen. Als klantadviseur ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden van telefonische vragen van inwoners voornamelijk gericht op meldingen die gaan over de openbare ruimte. Jij zorgt ervoor dat je de klant verder kunt helpen of zet de vraag / melding door naar de juiste collega.
Dankzij jou
Op deze manier draag jij als assistent assetbeheerder/toezichthouder en klantadviseur bij aan het succes van de afdelingen Stadsbeheer en het GIP en vooral aan het ‘buitengeluk’ van de inwoners en bezoekers van Zoetermeer. Jouw thuisbasis is verdeeld over het cluster Wijk & Gebiedsbeheer en het GIP, 60% van de taken voer je uit binnen Stadsbeheer en 40% van de taken binnen het GIP. De komende jaren kijken we aan tegen een aantal grote opgaven: het bouwen van extra woningen, vernieuwen en innoveren van de openbare ruimte, voorbereiden van de stad op veranderingen in het klimaat en in de energietransitie. Dat lukt alleen als wij er samen (met elkaar, de markt én met de inwoners) de schouders onder zetten. Daarbij kunnen wij jou als assetbeheerder/toezichthouder en klantadviseur goed gebruiken!
Dit ben jij
Jij begrijpt dat een goed onderhouden openbare ruimte belangrijk is voor de veiligheid én sfeer in een grote stad. Jij reageert daarom altijd snel en legt informatie zeer zorgvuldig vast. Jij bent nieuwsgierig naar innovaties in jouw vakgebied en draagt goede en uitvoerbare ideeën aan. Jij werkt gemakkelijk samen en bent een echte netwerker. Jij maakt je hard voor het neerzetten van een goede dienstverlening en hebt klanttevredenheid op 1 staan. Met jouw oprechte nieuwsgierigheid blijf je goed op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen van de producten en diensten van de gemeente. Daarnaast kan je tijdens gesprekken middels diverse geautomatiseerde systemen snel en accuraat de klantvraag afhandelen of doorzetten naar de juiste collega’s.
Dit neem je mee
Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.
Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.
De missie van onze afdeling zegt genoeg: ‘Samen aan de kwaliteit van de stad werken'. Van (her)inrichting tot dagelijks beheer en service onderhoud: Stadsbeheer zorgt voor de kwaliteit van de leefomgeving. Als je op deze afdeling werkt, werk je voor alle mensen die in Zoetermeer wonen, werken of de stad bezoeken. En dat is waardevol!
Deze sollicitatie wordt afgehandeld op een externe locatie. Dit betekent dat je de huidige website gaat verlaten. Hoe wil je de nieuwe pagina openen?
Huidig venster Nieuw venster
Wil je een collega wijzen op dit werkaanbod? Dat kan met behulp van onderstaand formulier.
Let daarbij wel op dat het werkaanbod van Werken in Haaglanden alleen beschikbaar is voor mensen met een intern
e-mailadres. Stuur deze tip daarom door naar het zakelijke e-mailadres van je collega.