Assistent assetbeheerder / Toezichthouder openbare ruimte

Gemeente Zoetermeer MBO 36 uur

Omschrijving

Dit is de rol

Vanuit jouw rol zorg jij voor een schone, veilige, toegankelijke en groene openbare ruimte en lever jij een belangrijke bijdrage aan een gezonde en leefbare stad. Je assisteert de assetbeheerder in de voornaamste taken. Daarnaast werk je samen met contractpartners die het dagelijks beheer verzorgen en je ziet toe op naleving van hun contracten. Het uiteindelijke resultaat is een openbare ruimte die beantwoordt aan de geformuleerde ambities van de gemeente Zoetermeer.

Ook ga je het Gemeentelijk Informatie Punt (GIP) als klantadviseur ondersteunen. Als klantadviseur ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden van telefonische vragen van inwoners voornamelijk gericht op meldingen die gaan over de openbare ruimte. Jij zorgt ervoor dat je de klant verder kunt helpen of zet de vraag / melding door naar de juiste collega.

Dankzij jou

  • Is de beheerkwaliteit van de openbare ruimte en de dienstverlening naar de inwoners gewaarborgd
  • Worden meldingen, storingen, vragen en klachten adequaat afgehandeld
  • Is de aanlevering van areaal mutaties uniform en tijdig
  • Adviseer je de assetbeheerder gedegen
  • Staan een goede dienstverlening en klanttevredenheid op 1
  • Krijgt de gedachte achter het integraal wijkonderhoud openbare ruimte en de verdere doorontwikkeling hiervan een boost
  • Staan veiligheid en dienstverlening bovenaan de prioriteitenlijst, wat er ook gebeurt
  • Blijft Zoetermeer bij het contracteren van partners een voorbeeld als het gaat om duurzaamheid en het betrekken van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt
  • Vinden inspecties plaats en worden rapportages getoetst conform de UAV-(GC) en rapporteer je hierover aan de projectmanager
  • Verloopt de oplevering en de overdracht van allerlei projecten probleemloos

Op deze manier draag jij als assistent assetbeheerder/toezichthouder en klantadviseur bij aan het succes van de afdelingen Stadsbeheer en het GIP en vooral aan het ‘buitengeluk’ van de inwoners en bezoekers van Zoetermeer. Jouw thuisbasis is verdeeld over het cluster Wijk & Gebiedsbeheer en het GIP, 60% van de taken voer je uit binnen Stadsbeheer en 40% van de taken binnen het GIP. De komende jaren kijken we aan tegen een aantal grote opgaven: het bouwen van extra woningen, vernieuwen en innoveren van de openbare ruimte, voorbereiden van de stad op veranderingen in het klimaat en in de energietransitie. Dat lukt alleen als wij er samen (met elkaar, de markt én met de inwoners) de schouders onder zetten. Daarbij kunnen wij jou als assetbeheerder/toezichthouder en klantadviseur goed gebruiken!

Functie eisen

Dit ben jij

Jij begrijpt dat een goed onderhouden openbare ruimte belangrijk is voor de veiligheid én sfeer in een grote stad. Jij reageert daarom altijd snel en legt informatie zeer zorgvuldig vast. Jij bent nieuwsgierig naar innovaties in jouw vakgebied en draagt goede en uitvoerbare ideeën aan. Jij werkt gemakkelijk samen en bent een echte netwerker. Jij maakt je hard voor het neerzetten van een goede dienstverlening en hebt klanttevredenheid op 1 staan. Met jouw oprechte nieuwsgierigheid blijf je goed op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen van de producten en diensten van de gemeente. Daarnaast kan je tijdens gesprekken middels diverse geautomatiseerde systemen snel en accuraat de klantvraag afhandelen of doorzetten naar de juiste collega’s.

 

Dit neem je mee

  • Een afgeronde mbo-opleiding op het gebied van groen & leefomgeving of andersoortig afgeronde mbo-opleiding aangevuld met werkervaring binnen de openbare ruimte
  • Bij voorkeur heb je 1-3 jaar relevante ervaring in de openbare ruimte
  • Rijbewijs B

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer
Min. Salaris
€2255 bruto per maand
Max. Salaris
€3301 bruto per maand
Standplaats
Zoetermeer
Contractduur
1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband
Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.

 

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer

Stadsbeheer

De missie van onze afdeling zegt genoeg: ‘Samen aan de kwaliteit van de stad werken'. Van (her)inrichting tot dagelijks beheer en service onderhoud: Stadsbeheer zorgt voor de kwaliteit van de leefomgeving. Als je op deze afdeling werkt, werk je voor alle mensen die in Zoetermeer wonen, werken of de stad bezoeken. En dat is waardevol!

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega