Beleidsadviseur Verkeer

Werken in Haaglanden Master/doctoraal 36 uur

Omschrijving

De functie van Beleidsadviseur Verkeer kenmerkt zich door de diversiteit aan werkzaamheden. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor beleid en realisatie op het gebied van mobiliteit, verkeer en vervoer. Voor een deel voer je ondersteunende taken uit en voor een deel ontwikkel je een eigen specialisatie, bijvoorbeeld op het gebied van duurzame mobiliteit, elektrische oplaadinfrastructuur of verkeersmanagement.


Je taken/verantwoordelijkheden

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Een inhoudelijke bijdrage leveren aan diverse ruimtelijke plannen en initiatieven van derden, aan projecten en aan andere plannen op lokaal, regionaal en provinciaal niveau.
  • Adviseren over wegontwerp ten behoeve van beheer projecten en reconstructies.
  • Het maken en toetsen van verkeerskundige plannen.
  • Beleidsnota’s en begrotingen opstellen, beleidsplannen van derden beoordelen en deelnemen aan (regionale) project- en werkgroepen; en
  • Optreden als projectleider op het gebied van verkeer en vervoer en als adviseur optreden in projecten die uitgevoerd worden in beide gemeenten.

Functie eisen

Wat wij van je vragen

Om deze functie succesvol te kunnen uitvoeren:

  • Heb je HBO werk- en denkniveau op het gebied van mobiliteit, verkeer en vervoer.
  • Heb je bij voorkeur minstens 1 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een gemeentelijke organisatie.
  • Heb je kennis van en ervaring met beleidsadvisering op gebied van verkeer en vervoer (pre).
  • Ben je resultaatgericht en heb je een proactieve houding; en
  • Heb je goede communicatieve vaardigheden en een luisterend oor voor de omgeving.


Wat we bieden

  • Een vaste arbeidsovereenkomst met een proeftijd van twee maanden.
  • Een salaris van maximaal €4.735,- bruto per maand (schaal 10A), op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% waar mee je bijvoorbeeld extra vrije dagen kunt kopen, een studie kunt betalen of je kunt dit bedrag laten uitbetalen. Je IKB bestaat onder andere uit je vakantiegeld en eindejaarsuitkering.

Verder kan je denken aan:

  • Een sportbijdrage van € 300,- bruto per jaar, ongeacht of je parttime- of fulltime werkt.
  • Een reiskostenvergoeding als je enkele reisafstand 10 kilometer of meer is. De maximum vergoeding bedraagt een enkele reisafstand van 50 kilometer.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een tegemoetkoming in de zorgkosten van € 168,- bruto per jaar.
  • Flexibele werktijden.
  • Thuiswerken.
  • Hybride laptop plus smartphone.
  • Prima opleidingsfaciliteiten en mogelijkheden om je binnen onze organisatie te ontwikkelen.

We hebben verschillende vestigingen in de gemeente Voorschoten en in de gemeente Wassenaar. Deze kun je allemaal bereiken met het openbaar vervoer. Als je met de auto naar ons kantoor komt, dan kun je op het parkeerterrein van de gemeente of in de nabije omgeving gratis parkeren. De kantoren liggen allebei in het centrum van de dorpen.

Over de organisatie

WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer. Net zo uniek als de geschiedenis van dit kasteel is onze organisatie.

Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.

Zowel de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar staan voor de nodige uitdagingen. Deze uitdagingen worden gekenmerkt door de woorden transitie en transformatie. In onze kennismaking vertellen we je er graag meer over!

Afdelingen

We hebben zes vakafdelingen:
Publiekszaken (PU)
Maatschappelijke Ontwikkeling (MO)
Ruimtelijke Ontwikkeling (RO)
Omgevingsbeheer (OGB)
Personeel, Organisatie & Informatie (POI)
Financiën, Facilitaire en Juridische Zaken (FFJ).

Je komt te werken bij de afdeling RO.

Over het team Ruimtelijke Ontwikkeling (RO)

RO richt zich op de ontwikkeling van het fysieke domein. Met ongeveer 40 medewerkers houden zij zich bezig met verkeer en mobiliteit, groen, water, milieu, economische zaken en toerisme, wonen, stedenbouw, monumenten en cultureel erfgoed én archeologie. Een heel divers pakket dus!

Wil je meer weten of solliciteren?

Voor meer informatie over onze organisatie, de afdeling of de functie kun je bellen of mailen naar Willem Kikkert, teamleider Ruimtelijke Advisering. Hij is bereikbaar via  wkikkert@werkorganisatieduivenvoorde.nl of 06-12962571.

Je kunt je gemotiveerde reactie met CV tot en met 3 april 2020 uploaden in het sollicitatieformulier.


Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Standplaats
Voorschoten

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega