Beleidsmedewerker Werk en Inkomen

Gemeente Leidschendam-Voorburg Bachelor - HBO 32 uur

Omschrijving

De organisatie
Gemeente Leidschendam-Voorburg is een ambitieuze organisatie met ca 650 medewerkers. Onze ambitie is om de Beste Gemeentelijke Dienstverlener van Nederland te zijn. Dit vraagt veel van onze medewerkers. Als organisatie doen wij er alles aan om onze medewerkers hier optimaal in te faciliteren, op een maatschappelijk verantwoorde manier. Bijvoorbeeld door vorm te geven aan Het Nieuwe Werken: slimmer, efficiënter en effectiever werken, gebruik makend van nieuwe technologieën. Ons hypermoderne kantoor biedt alle mogelijkheden om optimaal te flexwerken (flexibel, tijd- en plaats onafhankelijk). Dit creëert nieuwe vormen van samenwerking, meer eigen verantwoordelijkheid; eigen creativiteit en oplossingsgerichtheid. Ook zoeken wij bewust de verbinding met elkaar. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid.

Informatie
Als beleidsmedewerker werk je aan de ontwikkeling van het sociaal domein waarbij de focus in eerste instantie ligt op het onderdeel Werk en Inkomen en we de ambitie hebben om beleid integraal op te gaan pakken. Dit doe je samen met onze klanten, bestaande uit het bestuur, onze partners, onze collega’s van de uitvoering en onze inwoners. Je realiseert oplossingen en voorzieningen binnen een breed scala aan onderwerpen op het werkterrein van de afdeling Werk en Inkomen en houdt daarbij rekening met de uitvoerbaarheid van het beleid voor de uitvoering. Je voert de regie op vraagstukken en adviseert de klant, zowel op verzoek als uit eigen beweging. Door jouw visie ben je in staat nieuwe zaken op te pakken. Je weet draagvlak te creëren waardoor nieuwe wegen kunnen worden ingeslagen en nieuwe werkterreinen kunnen worden ontwikkeld. Dit doe je met de nodige creativiteit, doortastendheid en overtuigingskracht.

De functie kent een breed takenpakket, waarbij de focus in ieder geval ligt op het minimabeleid en de bijzondere bijstand. Denk daarbij aan de collectieve zorgverzekering, beschermingsbewind, de Schoolspullenpas en de Ooievaarspas (en het gratis reizen voor inwoners met de pensioengerechtigde leeftijd).

Functie inhoud

  • Het vertalen van wetgeving en besluitvorming naar de praktijk;
  • Het ontwikkelen, monitoren, evalueren en herijken van beleid en zorgen voor besluitvorming hierover;
  • Projecten opzetten en begeleiden binnen werk en inkomen;
  • Indien nodig, de ontwikkelingen en projecten afstemmen met de financieel- juridisch- en communicatie adviseurs;
  • Het adviseren van de bestuurder en het beantwoorden van raadsvragen;
  • Creëren van draagvlak voor ontwikkelingen en projecten.

Functie eisen

  • Je hebt tenminste een afgeronde HBO;
  • Je bent voor minimaal 32 uur tot maximaal 34 uur per week beschikbaar;
  • Je bent stressbestendig en flexibel;
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Als verbinder ben je in staat om beleid en uitvoering bij elkaar te brengen;
  • Je kent de toepasselijke wet- en regelgeving, dan wel ben je bereid deze snel eigen te maken;
  • Je bent bereid om ook buiten kantooruren te werken;

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Leidschendam-Voorburg
Min. Salaris
€3080 bruto per maand
Max. Salaris
€4541 bruto per maand
Standplaats
Maximum aantal uren per week
34

Overige arbeidsvoorwaarden

Wij bieden je een uitdagende en zelfstandige functie binnen een ambitieuze organisatie die werkt volgens de principes van het Nieuwe Werken.
Je salaris bedraagt, afhankelijk van je opleiding en ervaring, maximaal € 4.541,- per maand (salarisschaal 10A) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast kun je rekenen op aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, goede persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden en studiefaciliteiten, een flexibele werktijdenregeling, een iPhone en iPad of laptop (MTC) in bruikleen, een individueel keuzebudget en een collectieve ziektekostenverzekering.

Bijzonderheden

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Sheila Nelemans, telefoonnummer 070-3009608 Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Kirsten van der Linden, via telefoonnummer 14 070.

Solliciteren?
Spreekt bovenstaande jou aan en wil jij deze kans pakken? Reageer met een motivatiebrief en curriculum vitae via ons online systeem tot en met zondag 24 maart 2019 aan Kirsten van der Linden.
De sollicitatiegesprekken bestaan uit twee à drie gesprekken, en daarnaast een arbeidsvoorwaardengesprek. Een assessment kan onderdeel uitmaken van het sollicitatieproces.

Integriteit
Wij hechten als organisatie veel waarde aan integriteit. Het aanvragen van een verklaring omtrent gedrag (VOG), een diplomacontrole en een identiteitscontrole behoren dan ook tot de selectieprocedure. Daarnaast kan het nagaan van referenties onderdeel uitmaken van het sollicitatieproces.

Over de werkgever

Gemeente Leidschendam-Voorburg

De afdeling
De afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ) bestaat totaal uit 150 FTE in verschillende, veelal multidisciplinaire teams. Elk team wordt aangestuurd door een coachend teamleider. Naast de uitvoering van de dienstverlening van het gehele sociaal domein binnen Leidschendam-Voorburg, voert de afdeling de dienstverlening op het terrein van werk en inkomen voor de gemeente Wassenaar en Voorschoten. Uitgangspunt hierbij is klantgericht- en bedrijfsmatig werken. Begrippen als eigen verantwoordelijkheid, creativiteit en flexibiliteit zijn verbonden aan de wijze waarop onze medewerkers hun taken uitvoeren. Momenteel is de afdeling bezig om een aantal vernieuwingen in de dienstverlening te realiseren.

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

psa@leidschendam-voorburg.nl