Business controller Sociaal Domein

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO

Omschrijving

Als business controller Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor het te voeren financiële beleid en het verbeteren van de bedrijfsvoering van de afdeling. Je bent één van de belangrijkste gesprekspartners voor het management, adviseert over vraagstukken en onderbouwt dit met rapportages.


Wat ga je doen?

Als business controller Sociaal Domein heb je een onafhankelijke en zelfstandige rol. Het is jouw missie om te zorgen dat de bedrijfsvoering van het Sociaal Domein zijn financiën op orde krijgt én houdt. Daarnaast heeft je werk ook een menselijk aspect. Samen met je collega’s zet jij je in voor een duurzame samenleving waarin inwoners, die het hardst hulp nodig hebben, dit ook kunnen krijgen.


Taken en verantwoordelijkheden

  • Je zorgt voor planning en control, inventariseert de risico’s (financiële planning, budgetten, realisatie en besluitvorming) en vertaalt deze naar adviezen richting het management, de directie en het bestuur.
  • Je stuurt op kwaliteit, kijkt strategisch vooruit en signaleert tijdig financiële consequenties.
  • Je helpt het management bij het behalen van de gestelde beleidsdoelen, waarbij jij zicht houdt op de budgettaire kaders en de realisatie hiervan.
  • Je bepaalt welke stuurinformatie je nodig hebt, richt dashboards in en gebruikt deze informatie om je besluitvorming te ondersteunen.
  • Je initieert verbeterprojecten, houdt ontwikkelingen binnen je vakgebied scherp in de gaten en deelt dit met je collega’s.
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van de afdeling en bouwt zowel binnen als buiten de organisatie een netwerk op.

Functie eisen

Wat neem je mee?

De lijnen tussen de afdeling, de directie en het bestuur zijn kort. Dit betekent dat je als business controller tactvol te werk moet gaan. Waarbij jij collega’s op een enthousiaste en daadkrachtige manier overtuigt.

Verder halen we met jou graag de volgende kennis, eigenschappen en ervaring in huis:


  • Je bent in het bezit van een afgeronde financiële Hbo-opleiding, bijvoorkeur aangevuld met relevante vervolgopleidingen zoals Certified Public Controller (CPC).
  • Je hebt ongeveer 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie .
  • Je hebt affiniteit met het werkveld van het sociaal domein.
  • Je bent analytisch en denkt graag mee over onderwerpen als data en IT.
  • Je hebt kennis en ervaring van gemeentefinanciën.

Wat bieden wij je

  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.169,00 ( functieschaal 11).
  • Een vrij te besteden individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit budget kun je aan verschillende doelen besteden, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of de aanschaf van een fiets.
  • Een vitaliteitsbudget die je kunt inzetten voor activiteiten en/of de hulpmiddelen die een bijdrage leveren aan jouw vitaliteit.
  • Een pensioen bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.
  • Voldoende ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.

Over ons team

De afdeling Sociaal Domein voert de gemeentelijke taken uit in het kader van de Participatiewet, de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning. De afdeling bestaat uit twee uitvoerende teams en een bedrijfsbureau die verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsvoering van de afdeling. Als business controller maak je deel uit van het bedrijfsbureau en ben je adviserend lid van het managementteam Sociaal Domein.

Je maakt daarnaast deel uit van een breder control netwerk binnen de organisatie. Je werkt hierbij nauw samen met collega’s zoals de business controller van de afdeling Ontwikkeling, de adviseurs control netwerk en de concerncontroller (concernstaf). Op de inhoud werk je samen met de afdeling Beleid, waar de inhoudelijke en budgettaire kaders voor het sociaal domein worden ontwikkeld.


Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwonertal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘solliciteer’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Monique van Waardenberg ( afdelingshoofd Sociaal Domein) op 0622246819.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Standplaats
Pijnacker

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega