Als business controller Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor het te voeren financiële beleid en het verbeteren van de bedrijfsvoering van de afdeling. Je bent één van de belangrijkste gesprekspartners voor het management, adviseert over vraagstukken en onderbouwt dit met rapportages.
Wat ga je doen?
Als business controller Sociaal Domein heb je een onafhankelijke en zelfstandige rol. Het is jouw missie om te zorgen dat de bedrijfsvoering van het Sociaal Domein zijn financiën op orde krijgt én houdt. Daarnaast heeft je werk ook een menselijk aspect. Samen met je collega’s zet jij je in voor een duurzame samenleving waarin inwoners, die het hardst hulp nodig hebben, dit ook kunnen krijgen.
Taken en verantwoordelijkheden
Wat neem je mee?
De lijnen tussen de afdeling, de directie en het bestuur zijn kort. Dit betekent dat je als business controller tactvol te werk moet gaan. Waarbij jij collega’s op een enthousiaste en daadkrachtige manier overtuigt.
Verder halen we met jou graag de volgende kennis, eigenschappen en ervaring in huis:
Wat bieden wij je
Over ons team
De afdeling Sociaal Domein voert de gemeentelijke taken uit in het kader van de Participatiewet, de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning. De afdeling bestaat uit twee uitvoerende teams en een bedrijfsbureau die verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsvoering van de afdeling. Als business controller maak je deel uit van het bedrijfsbureau en ben je adviserend lid van het managementteam Sociaal Domein.
Je maakt daarnaast deel uit van een breder control netwerk binnen de organisatie. Je werkt hierbij nauw samen met collega’s zoals de business controller van de afdeling Ontwikkeling, de adviseurs control netwerk en de concerncontroller (concernstaf). Op de inhoud werk je samen met de afdeling Beleid, waar de inhoudelijke en budgettaire kaders voor het sociaal domein worden ontwikkeld.
Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwonertal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘solliciteer’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Monique van Waardenberg ( afdelingshoofd Sociaal Domein) op 0622246819.
Deze sollicitatie wordt afgehandeld op een externe locatie. Dit betekent dat je de huidige website gaat verlaten. Hoe wil je de nieuwe pagina openen?
Huidig venster Nieuw venster
Wil je een collega wijzen op dit werkaanbod? Dat kan met behulp van onderstaand formulier.
Let daarbij wel op dat het werkaanbod van Werken in Haaglanden alleen beschikbaar is voor mensen met een intern
e-mailadres. Stuur deze tip daarom door naar het zakelijke e-mailadres van je collega.