Consulent Jeugd

Werkorganisatie Duivenvoorde HBO bachelor 32 uur

Omschrijving

De functie van Consulent Jeugd valt onder het team MO uitvoering en kenmerkt zich door het voeren van coördinatie en regie over complexe problematiek in de jeugdzorg.

Je bent onder andere verantwoordelijk voor het analyseren en beoordelen van hulp- en zorgvragen met betrekking tot “opvoeden en opgroeien”. Hiertoe schakel je met verschillende partijen zoals de Raad voor de Kinderbescherming of Veilig Thuis. Ook werk je samen met het CJG-team om passende hulp aan opvoedsituaties bij gezinnen te bieden.

Een van de uitdagingen als Jeugdconsulent is dat je optimaal aansluiting zoekt bij de hulpvraag c.q. hulpbehoefte van het cliëntsysteem met in achtneming van de eigen kracht van de ouders en de jeugdigen.

Functie eisen


Wat voor kennis, ervaring en vaardigheden breng jij met je mee?
Om deze functie succesvol te kunnen uitvoeren:

  • Heb je een pedagogische studie op HBO-niveau gedaan (diploma).
  • Heb je een registratie bij Stichting Kwaliteitsregister Jeugd.
  • Heb je minimaal 4 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Heb je ervaring met de werkwijze van Signs of Safety, de Gezamenlijke Inschatting Zorgbehoefte en/of Meldcode.
  • Heb je kennis van de Jeugdwet.
  • Beschik je over uitstekende vaardigheid in gesprekstechnieken.
  • Ben je kostenbewust. 

Wat bieden we?
Je krijgt van ons een arbeidsovereenkomst voor één jaar met een proeftijd van één maand. Bij goed functioneren is er mogelijkheid tot verlenging of een vast dienstverband.

We geven je een salaris in schaal 9 (maximum € 4.048,-) met daarbij een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% waar mee je bijvoorbeeld extra vrije dagen kunt kopen, een studie kunt betalen of je kunt dit bedrag laten uitbetalen. Je IKB bestaat onder andere uit je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. 

Je salaris is afhankelijk van je kennis en ervaring. 

Verder kan je denken aan:

  • Een sportbijdrage van € 300,- bruto per jaar, ongeacht of je parttime- of fulltime werkt.
  • Een reiskostenvergoeding als je enkele reisafstand 10 km of meer is. De maximum vergoeding bedraagt een enkele reisafstand van 50 km.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een tegemoetkoming in de zorgkosten van € 168,- bruto per jaar.
  • Flexibele werktijden.
  • Thuis werken.
  • Hybride laptop plus smartphone.
  • Prima opleidingsfaciliteiten en mogelijkheden om je binnen onze organisatie te ontwikkelen. 

We hebben verschillende vestigingen in de gemeente Voorschoten en in de gemeente Wassenaar. Deze kun je allemaal bereiken met het openbaar vervoer. Als je met de auto naar ons kantoor komt, dan kun je op het parkeerterrein van de gemeente of in de nabije omgeving gratis parkeren. De kantoren liggen allebei in het centrum van de dorpen. 

Wil je meer weten of solliciteren?
Voor meer informatie over onze organisatie, de afdeling of de functie kun je bellen naar de leidinggevende van de afdeling, Suzanne Smeets, bereikbaar op 088 – 6549 264. Je kunt je gemotiveerde reactie met CV uploaden in het online sollicitatieformulier onder vermelding van het vacaturenummer 21-027.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd, bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur van de WODV.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werkorganisatie Duivenvoorde
Min. Salaris
€2756 bruto per maand
Max. Salaris
€4048 bruto per maand
Salarisomschrijving
Het salaris bedraagt maximaal € 4.048,- bruto per maand bij 36 uur per week.
Standplaats
Voorschoten
Contractduur
1 jaar
Maximum aantal uren per week
32

Over de werkgever

Werkorganisatie Duivenvoorde

WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer. Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.

Inmiddels is gebleken dat beide colleges andere ambities hebben en is er een besluit genomen tot ontvlechting van de WODV. Aan de hand van een Plan van aanpak en het inrichtingsplan zijn beide gemeenten bezig met het opbouwen van een eigen organisatie.

Dit is een kans om deel uit te maken van het veranderproces en te ervaren hoe je aan het begin van een nieuwe organisatie mee kan bouwen.

Afdelingen
We hebben vijf vakafdelingen:

  • Financiën, Facilitaire en Juridische Zaken (FFJ).
  • Maatschappelijke Ontwikkeling (MO).
  • Omgevingsbeheer (OGB).
  • Personeel, Organisatie & Informatie (POI).
  • Ruimtelijke Ontwikkeling (RO).

Maatschappelijke Ontwikkeling

Je komt te werken bij de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling (MO). MO richt zich op het sociale domein en alle vraagstukken die daarmee gepaard gaan. De kerntaak van de afdeling is het ontwikkelen, uitvoeren en regisseren van het beleid op het gebied van maatschappelijke ontwikkeling. De rol van de afdeling is soms die van verbindingsschakel en soms die van regisseur. Daarnaast heeft de afdeling een taak bij het vaststellen van de ondersteuningsbehoefte van inwoners en het bieden van ondersteuning en hulpmiddelen aan kwetsbare inwoners in Voorschoten en Wassenaar. We werken vanuit de overtuiging dat inwoners zelf verantwoordelijkheid nemen vanuit hun eigen kracht om van Voorschoten en Wassenaar een plek te maken waar het goed leven is voor iedereen.

MO bestaat uit 2 teams: MO beleid en MO uitvoering. Er werken ongeveer vijftig mensen op de afdeling.

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

vacatures@wodv.nl