Dit is de rol
Jij bent een belangrijke schakel in het Wmo zorgaanbod van gemeente Zoetermeer, door jou komen we verder in control en kunnen we de beste zorg en ondersteuning leveren aan onze inwoners! Het taakaccent van deze functie ligt op contractmanagement, lokale en regionale samenwerking, interne en externe stakeholders en inkoop en analyse op het gebied van Wmo.
Als contractmanager Wmo ben jij de expert op het gebied van Wmo dienstverlening en de verbindende factor tussen de verschillende aandachtsgebieden binnen het Sociaal Domein maar ook tussen gemeente Zoetermeer en de regiogemeenten. Je bent verantwoordelijk voor het sturen van de contracten op kwaliteit en rechtmatigheid die uit naam van de gemeente zijn of worden afgesloten in het kader van de Wmo. Het is hierbij van belang dat je de gewenste resultaten in kaart brengt en deze gezamenlijk weet te realiseren. Dit doe je middels het opstellen van KPI’s welke vastgelegd worden in een dashboard ten behoeve van het contract. Je bewaakt de voortgang en risico’s van je accounts door te sturen met behulp van KPI’s op de geleverde prestaties, resultaten en budgetten. Je maakt indien noodzakelijk verbeterafspraken, monitort deze afspraken en onderhoudt goede relaties met alle belanghebbenden, waarbij partnerschap het uitgangspunt is.
Lokaal en regionaal voer je contractmanagement uit wat bijdraagt aan betaalbare en passende zorg. Je neemt deel aan accountgesprekken en stemt af met interne en externe stakeholders met betrekking tot vraagstukken rondom zorgaanbieders en het opstellen van maatwerkcontracten.
Je schept helderheid over de Wmo zorguitgaven en levert betrouwbare stuur- en managementinformatie. Je hebt een adviserende rol bij de invoering en implementatie van diverse sturingsinstrumenten, zoals een richtinggevend kader voor de inzet van Wmo.
Kortom, samen met zorgaanbieders en collega’s geef je invulling aan het verbeteren van de kwaliteit en dienstverlening tijdens de looptijd van het contract. Gemeente Zoetermeer wil een stevig partnerschap aangaan, waardoor een strakke sturing door de contractmanagers essentieel is.
Dit ben jij
Jij combineert de ambitie om het contractmanagement op het gebied van Wmo verder te professionaliseren met een objectieve en analytische instelling en een prettige mate van zelfsturing. Door jouw uitstekende sociale vaardigheden onderhoud je makkelijk contact met veel verschillende partijen – van bestuurders tot instellingen – om zo de samenwerking en de benodigde transformatie tot stand te brengen. Jij bent een proactieve collega die makkelijk verbinding legt met collega's en contractpartijen. Als zich een probleem voordoet ben je constructief, resultaatgericht en maak jij gebruik van je probleemoplossend vermogen. Je bent doortastend in je handelen en zet je onderhandelingsvaardigheden in waar nodig. Door jouw flexibele, gestructureerde en positief kritische aanpak lopen processen vloeiend. Daar waar je verbeteringen ziet zet je deze in gang en spreekt mensen hierop aan. Je bent in staat om in samenwerking met je collega’s data te analysen, uitkomsten te vertalen naar conclusies en verbetervoorstellen. Je kunt helder rapporteren, monitoren en evalueren
Dit neem je mee
Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.
Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.
Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De positie van inwoners staat hierbij centraal. Extern werken we onder andere samen met (jeugd)zorg- en welzijnsaanbieders en onderwijsinstellingen. Het sociaal Domein bestaat uit een beleidsteam en uit uitvoeringsteams Inkomensondersteuning, Zorg & Inkomen en Jeugd en Gezinshulp (JGH). De uitvoeringsteams zijn o.a. verantwoordelijk voor ondersteuning rond schulden, inkomensondersteuning en/of zorg waarbij steeds meer onderscheid wordt gemaakt naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.
Deze sollicitatie wordt afgehandeld op een externe locatie. Dit betekent dat je de huidige website gaat verlaten. Hoe wil je de nieuwe pagina openen?
Huidig venster Nieuw venster
Wil je een collega wijzen op dit werkaanbod? Dat kan met behulp van onderstaand formulier.
Let daarbij wel op dat het werkaanbod van Werken in Haaglanden alleen beschikbaar is voor mensen met een intern
e-mailadres. Stuur deze tip daarom door naar het zakelijke e-mailadres van je collega.