Coördinator Belastingen

Gemeente Zoetermeer Master/doctoraal 36 uur

Omschrijving

Dit is de rol

Van honden tot huizen. Van waardering onroerende zaken en aanslagoplegging tot invordering. Dat is onder andere waar het team Belastingen van de gemeente Zoetermeer zich mee bezighoudt. Als coördinator Belastingen ben jij verantwoordelijk voor het faciliteren van een optimale dienstverlening. Je richt je aandacht op zaken als voortgangsbewaking, verslaglegging, nieuwe producten, diensten of processen. Kwaliteit van het werk en werkplezier van de medewerkers komen bij elkaar door jouw overtuigende, klant- en mensgerichte stijl.

 

De belangrijkste taken in deze rol

  • Een soepele aanslagoplegging verzorgen
  • Coördineren tussen de teams
  • Verbeteren van de dienstverlening en werkprocessen

Je hebt een centrale functie en veel vrijheid om deze met eigen ideeën in te vullen. De functie is veelzijdig en je moet kennis hebben van meerdere specialisatiegebieden: niet alleen medewerkers van Belastingen zullen je benaderen: ook andere afdelingen weten je veelvuldig te vinden. Je kan jezelf prima verder ontwikkelen op het gebied van Belastingen in een centraal gelegen stad. Er zijn nieuwe collega’s gestart die zorgen voor een ander perspectief wat mogelijkheden geeft voor het aanpassen van de werkprocessen.

Kortom; er is een hoop te doen, je hoeft je zeker niet te vervelen!

 

Dit zijn wij

Het team Belastingen valt onder de afdeling Publieksplein. Het team bestaat uit 20 fte. en heeft de volgende subteams:

  • BAG
  • WOZ/Heffen
  • Invorderen

Als coördinator Belastingen voer je de coördinerende taken uit voor deze drie teams. Een jaar geleden zijn er veel nieuwe medewerkers op sleutelposities gestart. We hebben alle processen onder de loep genomen en proberen met nieuwe ideeën alles weer helemaal op de rit te krijgen.

 

Functie eisen

Dit ben jij

In deze functie moet je snel kunnen schakelen en mensen enthousiast zien te krijgen en houden. Je hebt een centrale positie en een verbindende rol. Daarbij is het van belang goede afwegingen te kunnen maken wanneer tegengestelde belangen zich voordoen. Met jouw analytisch denkvermogen en heldere communicatiestijl zorg je voor een duidelijke aanpak en weet je mensen binnen de teams mee te krijgen. Verder zet jij je sterke communicatievaardigheden in op het verbeteren van de dienstverlening en speel je bij de communicatie van de aanslagoplegging in op de wensen van de inwoners en bedrijven.

 

Dit neem je mee

  • Een afgeronde hbo-diploma
  • Coördinerende ervaring
  • Ervaring op het terrein van BAG, WOZ en gemeentelijke belastingen is een pre

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer
Min. Salaris
€2581 bruto per maand
Max. Salaris
€3732 bruto per maand
Standplaats
Zoetermeer
Contractduur
1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren
Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.

 

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer

Publieksplein

Als afdeling Publieksplein beantwoorden wij iedere (aan)vraag via de website, telefoon, social media of aan de balie in het stadhuis. Inwoner en bedrijf staan hier centraal en worden verrast door vriendelijkheid, kwaliteit, snelheid, toegankelijkheid en betrouwbaarheid van onze dienstverlening. In een drietal teams staat Publieksplein voor goede informatie en e-dienstverlening op www.zoetermeer.nl. Producten en diensten van de gemeente zijn digitaal waar kan, en persoonlijk waar nodig. Op deze afdeling kun je de gemeentelijke dienstverlening naar een hoger plan tillen!

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega