Coördinator Marketing & Communicatie en Development (32 uur)

Gemeente Delft Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Delft zoekt voor Museum Prinsenhof Delft een

Coördinator Marketing & Communicatie en Development (32 uur).

Museum Prinsenhof Delft is een stedelijk kunst- en cultuurhistorisch museum van nationale betekenis met een (inter)nationaal publieksbereik. Het museum richt zich op een onderscheidende programmering, samenwerking en partnership binnen en buiten Delft, en cultureel ondernemerschap. Het museum is gehuisvest in een monumentaal pand, een top 100 monument. Het gebouw is het belangrijkste collectiestuk.
Museum Prinsenhof Delft vertelt een breed verhaal over Willem van Oranje, Delfts blauw en de Delftse meesters. De link tussen verleden en heden wordt in het museum nadrukkelijk gelegd, de typisch Delftse innovatieve blik is het uitgangspunt in de programmering.
Het tentoonstellingsprogramma tot en met 2021 is ambitieus en gevarieerd met Willem is hier, MOJO en Pieter de Hooch. Jaarlijks ontvangt Museum Prinsenhof Delft ongeveer 80.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. Kernwaarden van het museum zijn: kwaliteit (spraakmakend en uniek), verbindend (open en gastvrij), authentiek (Delftse innovatieve blik) en ondernemend (met lef).

Onze organisatie bestaat uit de afdelingen collectie en presentatie, marketing & communicatie en development, en bedrijfsvoering en kenmerkt zich door ambitie, hoge kwaliteit en samenwerking. Medewerkers zijn extern georiënteerd en zijn aangesloten op landelijke en professionele (museale) netwerken.

Je rol
Hoe kan Museum Prinsenhof Delft haar positie op de (inter)nationale markt versterken? Hoe zorgen we ervoor dat we nog meer publiek bereiken én aanspreken? En hoe behouden we onze huidige fondsen en vergaren we nieuwe? Aan jou de taak om, samen met de directie en jouw team, een visie en strategie op te stellen die antwoord geeft op al deze vragen.
Je stelt een meerjarenbeleid op voor marketing en communicatie, voor de fondsenwerving en voor de positionering van het museum en het publieksbereik, en bewaakt hiervan de uitvoering, planning en financiën. Je houdt van schrijven en bent een expert in het maken van publieksteksten, fondsaanvragen en persberichten.
Voor het team ben jij het aanspreekpunt: je begeleidt hen actief in de uitvoering van de door jou opgestelde plannen. Als laatste is development een belangrijk onderdeel van jouw werkzaamheden. Jij voert de supervisie over de contacten met fondsen en sponsoren en onderhoudt ook zelf actief het netwerk van vakgenoten in het binnen- en buitenland, pers en belangenorganisaties.

Functie eisen

In Museum Prinsenhof Delft werkt een professioneel team dat zich voor de volle 100% inzet voor het museum. Zij vergroten proactief hun kennis, zijn op de hoogte van museale en gemeentelijke (beleids)ontwikkelingen en zijn aangesloten bij plaatselijke en landelijke netwerken. Eigen regie, verantwoordelijkheid, resultaatgerichtheid én de wil en het vermogen om ook buiten de kaders van de eigen functie te denken zijn de kerncompetenties van al onze medewerkers. In jou zoeken wij dit dus ook.

Andere eisen:
  • Je hebt academisch werk- en denkniveau.
  • Je hebt een voltooide relevante studie, zoals Marketing en Communicatie of een vergelijkbare studie.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in een museale organisatie.
  • Je hebt kennis van Marketing & Communicatiestrategieën, -methoden en -technieken.
  • Je inspireert en stimuleert het team om het beste uit zichzelf te halen.
  • Je hebt kennis van en ervaring met projectmanagement en de praktische uitvoering van Marketing & Communicatiebeleid en -plannen.
  • Je hebt zeer goede communicatieve vaardigheden.
  • Je bent ondernemend, analytisch, klant- en publieksgericht en omgevingsbewust.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Delft
Standplaats
Delft
Maximum aantal uren per week
36

Overige arbeidsvoorwaarden

Je salaris is, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 4.859,- bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 11).
Door het Individueel Keuze Budget heb je maandelijks de beschikking over een deel van je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt een bedrag laten uitbetalen of o.a. gebruiken voor de aanschaf van een fiets of het kopen van bovenwettelijk verlof. Het ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk door ons betaald.

Tot slot: je werkt in het museum dat gelegen is nabij station Delft. Gemakkelijk per openbaar vervoer te bereiken en midden in de binnenstad.

Bijzonderheden

Wil jij meer informatie ontvangen voordat je op de solliciteer-knop drukt? Neem dan contact op met Rik Köhler (Hoofd Bedrijfsvoering) via telefoonnummer 06 52 73 91 73.

Direct solliciteren kan natuurlijk ook! We ontvangen graag je CV waaruit o.a. blijkt dat je ervaring hebt binnen de museale wereld en communicatie en marketing. In je motivatiebrief omschrijf je waarom deze functie bij jou past.
Upload jouw motivatie en CV vóór 9 januari 2019 via onderstaande button.

De gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats op 16 januari 2019.

Voor deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geworven. Medewerkers van gemeente Delft hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op andere kandidaten.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Op acquisitie gaat gemeente Delft niet in.

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

rkohler@delft.nl