Coördinator Vergunningen

Gemeente Zoetermeer Bachelor - HBO 32 - 36 uur

Omschrijving

Ben jij de bouwkundige expert met kennis van de Wabo die het inhoudelijk aansturen van medewerkers wil combineren met het helpen behalen van een enorme bouwopgave? Lees dan meer over de functie van coördinator Vergunningen in Zoetermeer en solliciteer!

Zoetermeer heeft de ambitie binnen vijftien jaar 10.000 tot 16.000 extra woningen te bouwen, op verschillende plekken in de stad, ook in de bestaande bebouwing. Daarnaast wil de gemeente Zoetermeer bruis en evenementen in de stad stimuleren. En staan we aan de vooravond van de invoering van de Omgevingswet. Een enorme opgave, waar de 35 medewerkers van het Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving de komende jaren hun handen meer dan vol aan gaan hebben. Als coördinator van het cluster Vergunningen ben je de verbindende schakel tussen de teammanager en jouw medewerkers, en sparringpartner voor de collegas die zich bezighouden met de vergunningverlening. Jouw verantwoordelijkheden lopen uiteen van werkverdeling, inzet van medewerkers, het voeren Op-Koers gesprekken (functioneren en beoordeling) en werksfeer tot het adviseren van management en bestuur over gevoelige dossiers en het toelichten van soms zeer complexe materie. Bovendien zit je elke twee weken het overleg voor over de verbetering van de uitvoering van de Wabo en verschillende teamoverleggen. Ook de werkverdeling rond de APV ligt in jouw handen. Samen met je collega-coördinatoren van Toezicht en Juridische Zaken neem je deel aan het MT en vorm je een effectief trio dat Zoetermeer gaat helpen bij de ambities van de toekomst. Afwisselend, verantwoordelijk en met een zeer zichtbaar resultaat.

Functie eisen

Je weet veel van bouwvergunningen en vergunningsprocedures bij gemeenten. Je wilt jouw kennis en ervaring graag uitbreiden en je management skills aanscherpen bij een organisatie waar leren, verbinden en samenwerken centraal staan. Met verantwoordelijkheidsgevoel en een enthousiaste, maar onverstoorbare houding richt je je op teamvorming en kwaliteit. Helicopterview en bestuurlijke sensitiviteit maken jouw profiel af. Verder neem je mee:

  • minimaal een (bouwkundige) hbo-opleiding
  • kennis van de Wabo, Awb en Wro, bouwfysica, brandveiligheid, milieubeheer en/of monumenten; bij voorkeur in de vorm van ABW I en II
  • minimaal vijf jaar vergelijkbare werkervaring

Dit is de perfecte baan voor jou als vakexpert die de inhoud niet geheel wil loslaten. Vanzelfsprekend horen passende opleidings- en ontwikkelmogelijkheden bij deze rol. En je bouwt mee, letterlijk en figuurlijk, aan een stad die nog lang niet is uitgegroeid. Ons moderne stadhuis stimuleert ontmoetingen en onderlinge samenwerking en je bent flexibel in het kiezen van je werkplek. Ook kun je rekenen op:

  • een salaris van maximaal 4.859 per maand bij een volledige werkweek (schaal 11)
  • prima arbeidsvoorwaarden, zoals een ABP-pensioen, een tegemoetkoming in je ziektekosten en een reiskostenvergoeding
  • overige arbeidsvoorwaarden die je zelf kunt vormgeven, zoals extra verlof of opleidingen

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer
Min. Salaris
€3348 bruto per maand
Max. Salaris
€4859 bruto per maand
Salarisomschrijving
Standplaats
Zoetermeer
Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer

Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert.
Daarbij staan vijf themas centraal:

  • Hart voor de Stad denk bij je werk aan de stad, de inwoners en de ondernemers
  • Eigen kracht we stimuleren de eigen kracht van inwoners en medewerkers
  • Samen bouwen we werken samen met interne en externe partners
  • Tijd & Ruimte om te leren we nemen de tijd en ruimte om te leren binnen ons werk
  • Samen bewegen door samen op te trekken kunnen we flexibel inspelen op ontwikkelingen, initiatieven en kansen in de stad.

Veiligheid, Vergunningen en Handhaving

De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving bestaat uit 2 teams: het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving en Openbare Orde en Veiligheid.

Het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (team VTH) is primair een uitvoeringsgericht team. Het team is verantwoordelijk voor de uitvoering van wettelijke taken ten aanzien van vergunningverlening, het houden van (bouw)toezicht en de juridische handhaving van het overtreden van wet- en regelgeving binnen de fysieke leefomgeving.

Het team Openbare Orde en Veiligheid (team OOV) is verantwoordelijk voor de beleidsvorming en bestuursondersteuning ten aanzien van veiligheid en openbare orde in de stad. Binnen OOV is ook het team Handhaving gepositioneerd dat zich bezig houdt met het toezicht op de openbare ruimte etc.

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

Y.J.Breugem@zoetermeer.nl