Ervaren contractmanager huisvesting

Veiligheidsregio Haaglanden Bachelor - HBO 32 uur

Omschrijving

Als contractmanager ben je hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de handhaving van KPI’s en SLA’s met leveranciers binnen de Facilitaire Dienst, het organiseren en informeren van de gebruikers hierover en de bewaking van de juiste managementrapportages. Je werkt samen met de andere contractmanagers, de inkopers, de medewerker contractbeheer en het teamhoofd Inkoop.

Wat is jouw plek in de organisatie?
Binnen het team Inkoop en Contractmanagement, onderdeel van de Facilitaire Dienst (standplaats Den Haag).

Wat ga je doen?
Je bent contractmanager van de contracten die vallen onder Huisvesting (onderdeel van de Facilitaire Dienst). Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Marktonderzoek doen, input leveren bij behoeftestelling, criteria aanleveren bij specificatie, adviseren bij het afsluiten van contracten;
  • SLA’s/KPI’s opstellen en nader afstemmen met leverancier;
  • Informeren van relevante contractafspraken aan de gebruikers;
  • Verantwoordelijk voor de uitvoering van het meten van KPI’s en controleren van de contractafspraken;
  • Leveranciersbeoordeling en evaluatie;?
  • Algemeen coördinatiepunt richting andere belanghebbenden aangaande het contract;
  • Je ontwikkelt een eenduidige visie voor het afsluiten en de ontwikkeling van contracten in termen van taakstellingen, outputafspraken, leveringsvoorwaarden en prijsstellingen binnen jouw taakveld;

Daarnaast houd je je bezig met:

  • Het onderhouden van contacten met de verschillende partners van de VRH op het gebied van gebouwonderhoud, zoals de technisch adviseur, contractpartners, gemeenten en mede gebouweigenaren;
  • Het behartigen van de belangen van de VRH in verschillende samenwerkingsverbanden op het gebied van gebouwbeheer, zoals huur/verhuur en deelname in VvE’s.

Functie eisen

  • Een HBO-diploma, bij voorkeur Facility Management, Bedrijfskunde of Bouwkunde;
  • Opleiding op het gebied van contractmanagement binnen de overheid;
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met het vakgebied inkoop en contractmanagement en/of leveranciersmanagement, bij voorkeur in de publieke sector;
  • Kennis van de regelgeving op het gebied van Europees aanbesteden;
  • Aantoonbare kennis van en affiniteit met Elektronisch, Werktuigbouwkundig en/of Bouwkundig onderhoud van vastgoed;
  • Ervaring met het opstellen van adviezen op tactisch en strategisch niveau;
  • Gevoel voor organisatorische en politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Bij voorkeur ervaring met proces- en projectmanagement en kwaliteitszorg.

Jouw persoonlijke kenmerken:

  • Onderhandelings- en adviesvaardigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Communicatief vaardig, tactvol en Integer
  • Initiatiefrijk en creatief
  • In staat om aan meerdere dossiers tegelijk te werken

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Veiligheidsregio Haaqlanden
Min. Salaris
€2591 bruto per maand
Max. Salaris
€4225 bruto per maand
Salarisomschrijving

Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring word je ingeschaald in salarisschaal 10 (maximaal € 4.225,- bruto per maand, bij een fulltime aanstelling van 36 uur). De VRH biedt een tijdelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar. Bij voldoende en volledig functioneren zetten wij de tijdelijke aanstelling graag om in een vaste aanstelling.

Standplaats
`s-GRAVENHAGE
Contractduur
Tijdelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar
Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Interesse in de functie?
Stuur dan uiterlijk 19 december 2018 je sollicitatie, onder vermelding van het vacaturenummer 2018-11-054, naar werving-selectie@vrh.nl. We verwachten in één pakket een cv en motivatiebrief.

De selectieprocedure bestaat uit een briefselectie en gesprekken met een selectiecommissie en eventueel een adviescommissie. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

Slotopmerking
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.