Ervaren Klantadviseur

Gemeente Pijnacker-Nootdorp MBO 36 uur

Omschrijving

Als klantadviseur ben jij het visitekaartje van de gemeente Pijnacker-Nootdorp en draag je bij aan een positieve klantbeleving. Aan burgers en bedrijven verstrek je informatie over de gemeente en onze producten en diensten; via telefoon, e-mail, post en social media. Daarnaast maken baliewerkzaamheden onderdeel uit van deze functie. Deze lopen uiteen van afgifte van reisdocumenten en aangifte van geboorte, tot aanvragen bijzondere bijstand en aanvragen van WMO-voorzieningen. Je bent aanspreekpunt en vraagbaak voor de medewerkers van het klantcontactcentrum. Daarnaast ben je de verbindende schakel tussen het klantcontactcentrum, team communicatie en overige vakafdelingen.

Omdat jij ervaring hebt in dit werkveld, kan jij – naast het afhandelen van veelgestelde vragen – de meer complexere werkzaamheden aan.

Ons doel is om met één contactmoment de gehele vraag te behandelen. Helder krijgen wat de vraag is die wordt gesteld en met welke achterliggende bedoeling is daarom heel belangrijk. Je handelt waar mogelijk de vragen zelfstandig af of zorgt ervoor dat het bij de juiste persoon of afdeling terecht komt. Bij hulpvragen van collega’s weet jij coaching en ondersteuning te bieden. Zo probeer je samen als team het werk te realiseren binnen de doelen die we onszelf hebben gesteld, zoals het één contactmoment en korte wachttijden.

Functie eisen

Uiteraard is een dienstverlenend karakter iets wat goed aansluit in deze functie. Empathie, klantvriendelijkheid en het kunnen herkennen van ‘de vraag achter de vraag’ zijn dan ook onmisbare eigenschappen voor deze functie. We horen graag van je als ook het volgende op jou van toepassing is:

  •  Mbo+ of hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in het bezit van een branchediploma contactcenters of overeenkomstig;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een frontoffice, bij voorkeur binnen een gemeentelijke KCC-omgeving of soortgelijk;
  • Je maakt je verschillende systemen snel eigen en je kunt goed met meerdere applicaties tegelijk werken;
  • Je bent op de hoogte van de laatste trends op het gebied van dienstverlening en social media;
  • Kennis van de specifieke delen van de wet- en regelgeving van de gemeente zoals o.a. burgerzaken, het sociaal domein (WMO) en de WABO;
  • Je hebt geen bezwaar om op vrijdag te werken;
  • Je toont lef, je bent een echte teamplayer, oprecht nieuwsgierig en een positieve denker;
  • Kennis en ervaring met blockchain en/of een Newsroom is een pré.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Max. Salaris
€3376 bruto per maand
Salarisomschrijving

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 3.376 (schaal 8 van de gemeentelijke salaristabel januari 2018). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Onze gemeente heeft ook een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, onder meer een Persoonlijk Gezondheidsbudget. Je wordt aangesteld voor de duur van een jaar wat na een goede beoordeling omgezet wordt in een vast dienstverband.

 

Standplaats
Pijnacker
Contractduur
1 jaar
Maximum aantal uren per week
36

Over de werkgever

Gemeente Pijnacker-Nootdorp

De gemeente Pijnacker-Nootdorp ligt centraal tussen de gemeente Den Haag, Zoetermeer, Delft en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 330 medewerkers. Deze pakken maatschappelijke en ruimtelijke vraagstukken ‘in contact’ met de samenleving op. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng. De organisatie biedt je graag kansen en mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren groeit het inwoneraantal van 55.000 naar 65.000 inwoners. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Interne dienstverlening

Het team Communicatie & KCC is een flexibel, opgewekt en enthousiast team. Het bundelt zowel de communicatieadviseurs van de gemeente als de collega’s die direct klantcontact verzorgen. We staan altijd voor de klant, maar zeker ook voor elkaar klaar. Doordat je op verschillende plekken van het KCC ingezet kan worden veranderen je werkzaamheden en ook je directe collega’s per dagdeel. Het team is onderdeel van de afdeling Interne Dienstverlening.

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

d.schut@pijnacker-nootdorp.nl