Financieel Adviseur

Gemeente Delft Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Werken voor Delft

Functieomschrijving Je rol

Als Financieel Adviseur ben jij dé schakel tussen de financiële administratie en de budgethouder of -beheerder. Je ondersteunt binnen ‘één van de clusters van de Gemeente Delft op het brede terrein van financiën. Dat varieert van het geven van financieel advies bij voorstellen met financiële consequenties tot het proactief bewaken, controleren en analyseren van financiële gegevens. Je werkt hierbij binnen ‘jouw’ cluster nauw samen met andere financieel adviseurs en financieel medewerkers. De financieel medewerkers ondersteunen jou als financieel adviseur daarbij onder meer met het opstellen van analyses en diverse administratieve handelingen, zoals begrotingswijzigingen. Jij geeft in je advies aan de klant met je expertise meerwaarde aan financiële cijfers en zorgt ten alle tijden dat de basis op orde blijft.

Verder:

Je ondersteunt de budgethouder vanuit de kaders van Planning & Control. Om dit goed te kunnen doen, werk je samen met onze business controllers van de afdeling Concern Control, de collega’s van Planning & Control en andere adviseurs van de bedrijfsvoering, zoals HRM en ICT.

Ook maak je gebruik van jouw schakel- en vertaalkracht om zo tot hoogwaardig financieel advies te komen aan de directie, College van B&W en Gemeenteraad rondom voorstellen met financiële consequenties.

T ot slot draag je ook bij aan de ontwikkeling van de afdeling Financiën door bijvoorbeeld als projectleider een intern verbetertraject te trekken of onderdeel te zijn van een projectteam.

Je werkplek

De gemeentelijke organisatiestructuur bestaat uit zeven portefeuilles verdeeld over drie clusters:

  • Samenleving en Veiligheid (portefeuilles Samenleving en Veiligheid)
  • Ruimte en Economie (portefeuilles Ruimte en Economie en Programma’s en Projecten)
  • Dienstverlening (portefeuilles Klant Contact Centrum, Bestuur en Interne Dienstverlening

De afdeling Financiën (±35 medewerkers) is zelf gepositioneerd onder Interne Dienstverlening. Eén van de drie onderdelen van de afdeling Financiën is verantwoordelijk voor financieel advies (±15 medewerkers). Dit is waar jij komt te werken in een team (±5 medewerkers) dat werkt voor één van de drie bovenstaande clusters.

De afdeling Financiën heeft zich recent doorontwikkeld naar een versterkte positie voor de financieel adviseurs in de organisatie. Dit maakt dat er voldoende ruimte is om te adviseren op belangrijke dossiers en er ook aandacht is voor coaching door senior financieel adviseurs aan de financieel adviseurs. Er is verder ruimte om initiatief te nemen en veel aandacht voor ontwikkeling, zoals werken aan je adviesvaardigheden en op gebied van kennis en expertise. Zo worden er regelmatig lunchlezingen en trainingen georganiseerd. Verder heerst er in de gehele afdeling een collegiale sfeer, waarbij mensen prettig samenwerken en elkaar helpen.

Functie-eisen Je profiel

Wie is de geschikte persoon voor deze functie? Een stevige financial die ook nog eens initiatiefrijk en resultaatgericht is en proactief kan meedenken met haar budgethouders. Je hebt lef, een frisse blik, weet anderen te inspireren en draagvlak te creëren. Je bent verder integer, verantwoordelijk, nauwkeurig en gaat voor kwaliteit. Problemen signaleer je snel en weet je om te buigen tot iets positiefs. Cijfers en processen analyseren, daar ben jij een kei in. Net als het verbinden van beleidsuitgangspunten met financiële aspecten en het vertellen van het verhaal achter de cijfers.

Andere eisen

  • Je hebt een HBO-diploma of afgeronde WO studie in de financiële richting (bv. HEAO, Bedrijfseconomie en Accountancy);
  • Je hebt kennis en ervaring op het vakgebied Gemeentefinanciën en het BBV;
  • Je hebt ervaring met vanuit breed perspectief financieel strategisch adviseren van bestuur, directie en management over financiële vraagstukken;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met inhoudelijk hoogwaardig financieel advies rondom alle voorkomende werkzaamheden in de cyclus Planning & Control in de publieke sector;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het adviseren over de inrichting van financiële bedrijfsvoering (rollen en taken) van gemeenten en verbonden partijen;
  • (Meerjarige) ervaring in de financiële ondersteuning van een gemeentelijke afdeling en vraagstukken is een pré.

Arbeidsvoorwaarden

Ons aanbod

Je salaris is, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.118 bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 11). Door de cao afspraken is vanaf oktober het maximaal salaris € 5.169 bruto (schaal 11) bij een volledige werkweek. Het betreft een 32- of 36urige werkweek, waarbij wij streven naar een start per 1 september of 1 oktober.

Door het Individueel Keuze Budget van circa 17 % van het bruto salaris heb je maandelijks de beschikking over een deel van je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt een bedrag laten uitbetalen of o.a. gebruiken voor de aanschaf van een fiets of het kopen van bovenwettelijk verlof. Het ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk door ons betaald.

Tot slot: je werkt in ons moderne en duurzame kantoorgebouw boven station Delft. Gemakkelijk per openbaar vervoer te bereiken en midden in de binnenstad. De werktijden zijn flexibel en er zijn thuiswerkmogelijkheden. Op dit moment wordt er fulltime vanuit huis gewerkt i.v.m. de corona maatregelen; dit verandert mogelijk in het najaar bij het losser worden van de landelijke richtlijnen.

Meer informatie of direct solliciteren Wil jij meer informatie ontvangen voordat je op de solliciteer-knop drukt? Neem dan contact op met Dirk Janssen (Regisseur Financiën, verantwoordelijk voor de afdelingsontwikkeling) via 0636444126.

Direct solliciteren kan natuurlijk ook! Upload jouw motivatie en cv vóór 15 juli via de ‘Solliciteer’ button.

De eerste selectiegesprekken vinden plaats op 20, 21 of 22 juli en de tweede ronde in principe op 27 juli. De eerste ronde gesprekken zullen plaatsvinden via videogesprekken.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

De jongste oude stad van Nederland Delft, een stad van contrasten. Tot ver in het buitenland beroemd om de prachtige, historische binnenstad (en om Delfts blauw). Maar ook om innovatieve kenniscentra als de TU, TNO en Deltares. Een stad van monumenten en experimenteren. Delft heeft een rijke historie én is, mede door tienduizenden studenten, jong gebleven. De jongste oude stad van Nederland. Vernieuwing is al eeuwenlang onderdeel van het DNA van Delft. Ook vandaag kijkt de stad reikhalzend uit naar morgen. Het bepaalt de agenda van het bestuur en de gemeentelijke organisaties. Spraakmakende infrastructurele projecten, sociale en bestuurlijke vernieuwing. De organisatie omarmt nieuwe inzichten en creatieve oplossingen.

Werken voor de stad die zich steeds opnieuw uitvindt

De gemeentelijke organisatie van Delft is compact, maar heeft te maken met alle ontwikkelingen die ook in de grootste steden van Nederland een rol spelen. Ontwikkelingen die vragen om een voortvarende en vernieuwende aanpak. Wij zoeken ambitieuze, initiatiefrijke professionals.

Salaris
schaal 11

Functie eisen

Carrièreniveau: Midcareer (ervaren)
Opleiding: WO

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Delft
Min. Salaris
€5118 bruto per maand
Max. Salaris
€5118 bruto per maand
Standplaats
Delft
Maximum aantal uren per week
36

Over de werkgever

Gemeente Delft

Werken aan een stad die zich steeds opnieuw uitvindt.
Al sinds we stadsrechten kregen in 1246 zijn we continu in beweging. Hier werd het beroemde Delfts blauw uitgevonden, bouwde Antonie van Leeuwenhoek een microscoop en vernieuwde Johannes Vermeer de schilderkunst. We zijn de stad van de TU, van DSM en van IKEA. Van studenten en carrièremakers. Van Delvenaren en Delftenaren. In ons stadskantoor werkt een vernieuwende netwerkorganisatie aan de stad van morgen. Wil jij meewerken aan het Delft van de toekomst?

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega