Functioneel applicatiebeheerder sociaal domein

Werkorganisatie Duivenvoorde HBO bachelor 36 uur

Omschrijving

De functie van functioneel applicatiebeheerder kenmerkt zich door dat jij ervoor zorgt dat door het gebruik van de applicaties je collega’s beter hun werk kunnen doen!

Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor de regie, coördinatie en uitvoering van alle talken die samenhangen met het functioneel beheer van de applicatie voor het sociaal domein (suite voor het sociaal domein van Centric). Je zorgt ervoor dat de functionaliteiten zoveel als mogelijk aangesloten blijven bij de wensen van de gebruikers en voert daartoe een variëteit aan werkzaamheden uit. Na consultatie met de gebruikers en andere belanghebbenden, richt je de werkprocessen in (gegevensvelden, faseringen, sjablonen en stuurrapportages) en zie je toe op goed gebruik. Daarnaast houd jij je bezig met de implementatie van nieuwe versies van de software. Hiervoor heb je ook regelmatig contact met de leverancier van de software. 

Verder ben je verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de digitale werkprocessen, het voorkomen en oplossen van storingen en het verzorgen van koppelingen met andere applicaties. Je bent verantwoordelijk voor het (dagelijks) begeleiden en opleiden van medewerkers in het gebruik van de applicaties, het registreren en het oplossen van incidenten en klachten. Je voert samen met het team verbeteringen door. Je maakt benodigde rapportages en managementinformatie, bouwt indien nodig query’s en adviseert over deze rapportages. Ook lever je informatie aan en onderhoud je contacten met diverse partijen zoals het CAK, SVB en Zorglokaal en de partners van regionale samenwerking. Daarbij vervul je ook een grote rol op het gebied van privacybescherming en informatiebeveiliging. 

Naast je werkzaamheden op het gebied van het dagelijkse beheer van de applicatie lever je vanuit jouw expertise een belangrijke bijdrage aan verschillende projecten.

Functie eisen


Wat breng je met je mee?
Om deze functie succesvol te kunnen uitvoeren:

  • Heb je een relevante HBO-opleiding afgerond.
  • Heb je minimaal twee jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Ben je bekend met de applicatie suite voor het sociaal domein van Centric.
  • Heb je bij voorkeur ervaring met het werken bij een gemeente, maar dit is voor ons geen vereiste.
  • Ben je probleemoplossend en stressbestendig.
  • Kun je processen goed analyseren en toepasbaar maken.
  • Ben je kwaliteitsgericht en nauwkeurig.
  • Ben je communicatief en initiatiefrijk. 

Wat bieden we?
Je krijgt van ons een arbeidsovereenkomst voor één jaar met een proeftijd van één maand. Bij goed functioneren bekijken we de mogelijkheid tot verlenging of een vast dienstverband. We geven je een salaris in schaal 9 (maximum € 4.048,-) met daarbij een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% waar mee je bijvoorbeeld extra vrije dagen kunt kopen, een studie kunt betalen of je kunt dit bedrag laten uitbetalen. Je IKB bestaat onder andere uit je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. 

Je salaris is afhankelijk van je kennis en ervaring. 

Verder kan je denken aan:

  • Een sportbijdrage van € 300,- bruto per jaar, ongeacht of je parttime- of fulltime werkt.
  • Een reiskostenvergoeding als je enkele reisafstand 10 kilometer of meer is. De maximum vergoeding bedraagt een enkele reisafstand van 50 kilometer.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een tegemoetkoming in de zorgkosten van minimaal € 168,- bruto per jaar.
  • Flexibele werktijden.
  • Thuis werken.
  • Hybride laptop plus smartphone.
  • Prima opleidingsfaciliteiten en mogelijkheden om je binnen onze organisatie te ontwikkelen. 

We hebben verschillende vestigingen in de gemeente Voorschoten en in de gemeente Wassenaar. Deze kun je allemaal bereiken met het openbaar vervoer. Als je met de auto naar ons kantoor komt, dan kun je op het parkeerterrein van de gemeente of in de nabije omgeving gratis parkeren. De kantoren liggen allebei in het centrum van de dorpen. 

Wil je meer weten of solliciteren?
Voor meer informatie over onze organisatie, de afdeling of de functie kun je bellen naar het afdelingshoofd Suzanne Smeets, bereikbaar op 088 - 6549 264 of naar Angelique Nout, bereikbaar op 088 - 6549 757. Je kunt je gemotiveerde reactie met CV uploaden in het sollicitatieformulier onder vermelding van het vacaturenummer 21-025.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd, bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur van de WODV.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werkorganisatie Duivenvoorde
Min. Salaris
€2756 bruto per maand
Max. Salaris
€4048 bruto per maand
Salarisomschrijving
Het salaris bedraagt maximaal € 4.048,- bruto per maand bij 36 uur per week.
Standplaats
Voorschoten
Contractduur
1 jaar
Maximum aantal uren per week
36

Over de werkgever

Werkorganisatie Duivenvoorde

WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer. Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.

Inmiddels is gebleken dat beide colleges andere ambities hebben en is er een besluit genomen tot ontvlechting van de WODV. Aan de hand van een Plan van aanpak en het inrichtingsplan zijn beide gemeenten bezig met het opbouwen van een eigen organisatie.

Dit is een kans om deel uit te maken van het veranderproces en te ervaren hoe je aan het begin van een nieuwe organisatie mee kan bouwen.

Afdelingen
We hebben vijf vakafdelingen:

  • Financiën, Facilitaire en Juridische Zaken (FFJ).
  • Maatschappelijke Ontwikkeling (MO).
  • Omgevingsbeheer (OGB).
  • Personeel, Organisatie & Informatie (POI).
  • Ruimtelijke Ontwikkeling (RO).

Maatschappelijke Ontwikkeling

Je komt te werken bij de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling (MO). MO houdt zich bezig met alles rondom het ontwikkelen, implementeren en evalueren van beleidsvraagstukken op het gebied van maatschappelijke ontwikkeling. Denk hierbij aan de jeugdzorg, Wmo en onderwijs, cultuur en sport. Er werken ongeveer vijftig mensen op deze afdeling in de teams MO beleid en MO uitvoering.

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

vacatures@wodv.nl