Functioneel beheerders gemeentelijke applicaties (o.a. AfvalRis, Key2Datadistributie, Afas/Profit)

Gemeente Zoetermeer Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Dit is de rol

Als functioneel beheerder ben jij de schakel tussen techniek, de leverancier en de collega’s van de domeinen waar je voor werkt. Met jouw helikopterview behandel en bewaak je de voortgang, je coördineert en bepaalt prioriteiten t.a.v. wijzigingsverzoeken en het doorvoeren van systeemupdates en –upgrades. In deze functie ben jij de intermediair tussen de gebruikers, automatiseringsdeskundigen, leveranciers en interne partijen. Jij peilt de behoeftes en vertaalt dit naar functionele specificaties. Jij pakt de regie op jouw aandachtsgebied en adviseert gebruikers over hoe de applicaties optimaal gebruikt kunnen worden. Ook zet jij je in op het actief voorlichten van de organisatie over de (verbeter)mogelijkheden van het systeem en bredere toepassing van bestaande systemen.

T.a.v. deze vacature zijn we op zoek naar 3 (ervaren, maar ook minder ervaren) functioneel beheerders die het functioneel beheer oppakken van diverse applicaties die gebruikt worden binnen onze gemeente. Afhankelijk van de kennis en ervaring zullen we per functioneel beheerder 2 aandachtsgebieden toewijzen. Bijvoorbeeld Afas/Profit in combinatie met AfvalRis, of Afas/Profit in combinatie met Powerbrowser, of AfvalRis in combinatie met Key2Datadistributie.

 

Dit zijn wij

Bij de Gemeente Zoetermeer hebben we oog voor wat jij nu en in de toekomst voor de organisatie kunt betekenen, niet alleen wat je hoort te weten of te kunnen. Een gedegen inwerktraject zorgt voor de juiste handvatten om je kennis, creativiteit en initiatief te laten spreken en te optimaliseren.

De afdeling I&A bestaat uit 100 medewerkers die verdeeld zijn over 4 teams:

  1. Automatisering (inclusief IT-servicedesk)           
  2. Functioneel beheer (24 medewerkers)
  3. Advies en projecten
  4. Informatiebeheer 

Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk om de ambities die gemeente Zoetermeer heeft op het gebied van I&A te realiseren. Gezamenlijk werken aan de doelen die gesteld zijn waarbij je altijd kan rekenen op hulp van collega’s.  Het team van I&A is een warm nest met een club mensen die voor elkaar inspringen als dat nodig is. Er heerst een positieve sfeer en er is oog voor elkaar, juist in deze tijden waarop ook op afstand wordt gewerkt. Jij hebt binnen deze afdeling een sleutelpositie en zorgt voor de inhoudelijke rode draad. Samen met jou wordt actief gekeken naar hoe je vakinhoudelijke kennis tot het recht komt en wordt er meegedacht over jouw groeipad en ambities. Het contact met de leidinggevende is laagdrempelig. Collega’s voelen zich gesteund en ideeën zijn meer dan welkom.

Functie eisen

Dit ben jij

Je begrijpt dat functioneel beheer meer is dan systemen in de lucht houden. Voor ons ben jij onmisbaar, zonder jou kunnen je collega’s niet aan de slag voor de inwoners. Dit betekent dat je meer doet dan simpelweg ‘op de winkel te passen’, dit vraagt om een actieve houding waarin je op zoek gaat naar verbeteringen en innovatieve oplossingen. Met enthousiasme en gedrevenheid werk je samen met het team aan de stabiliteit van de ICT ondersteuning, ontwikkeling en verdere professionalisering van de afdeling. Diezelfde ambitie heb je ook voor jezelf: jij wilt vooruit, vernieuwen, nóg beter worden. Dit zien we terug in dat je het belangrijk vindt je vakkennis bij te houden, seminars/ kennismeetings bij te wonen en bovenal het over de schutting kijken binnen je eigen vakgebied in de regio. Daarnaast toon je interesse in de processen binnen de gemeente alsook voor aanverwante vakgebieden zoals automatisering en informatiebeheer.

 

Dit neem je mee

  • Mbo+ diploma met relevante werkervaring of een afgeronde opleiding op hbo-niveau bijvoorbeeld Business IT & Management (Bedrijfskundige Informatica)

  • Minimaal 1 jaar ervaring als functioneel beheerder, het liefst bij een gemeente

  • Het is een pre als je kennis van of ervaring hebt met het BISL raamwerk, databases, Cognos,  SQL en/of 1 of meer van de volgende applicaties: AfvalRis, Key2Datadistributie, Afas/Profit en/of Powerbrowser

  • Leergierige instelling en de wil om in jezelf te investeren, op onze kosten en in onze tijd kun je je verder ontwikkelen

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer
Min. Salaris
€2581 bruto per maand
Max. Salaris
€4208 bruto per maand
Standplaats
Zoetermeer
Contractduur
1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband
Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.

 

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer

Informatie & Automatisering

Bij Informatie & Automatisering zijn we continu bezig de burger zo goed mogelijk te bedienen. Met dat ultieme doel voor ogen, werken we samen met de vakafdelingen aan de beste informatievoorziening en automatisering. De ontwikkelingen in ons vakgebied gaan razendsnel en informatie is steeds meer digitaal beschikbaar. De focus ligt op innovatie en de ambities zijn groot. Het is bij ons geen kwestie van ‘systemen in de lucht houden' maar we gaan voor de beste informatievoorziening voor de burger. We werken hierbij nauw samen met de verschillende teams binnen de afdeling. Een buitenwereld die continu in beweging is, maakt het werk op onze afdeling dagelijks dynamisch. Samen ondersteunen en verbeteren we de hele organisatie.

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega