Handhavingsjurist

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Wat ga je doen?

Als allround handhavingsjurist ben jij inzetbaar op de juridische aspecten van de fysieke leefomgeving. Je voert handhavingsprocedures, van een waarschuwing tot hoger beroep, op het vlak van bouw en ruimtelijke ordening, APV, bijzondere wetten, Wet Kinderopvang en veiligheid/ondermijning. Als gemeente werken we op het gebied van toezicht en handhaving vanuit een visie die gestoeld is op in contact zijn en eigen verantwoordelijkheid van de burger. Dit wordt ingevuld door indien mogelijk eerst een informeel traject te starten om zo tot de beëindiging van de overtreding te komen. Je bent dus niet zomaar een jurist, maar probeert ook in gesprek de problemen op te lossen.

Functie eisen

Wat neem je mee?

Jij bent een jurist die het niet alleen op papier wil doen. Jij krijgt ook energie van het in contact zijn met de andere partij. Je communicatieve vaardigheden komen hierbij uitstekend tot zijn recht. Je kunt zelfstandig werken, bent proactief en omgevingsbewust. We zoeken iemand met een afgeronde juridische Hbo opleiding, en minstens drie jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld als handhavingsjurist op het gebied van bouw/ruimtelijke ordening. Werkervaring op het gebied van APV, bijzondere wetten, wet kinderopvang en ondermijning is een pre.


Wat bieden wij je
Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.494,- bruto per maand (schaal 10 van de gemeentelijke salaristabel oktober 2020, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris.

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.


Over ons team
Je komt te werken binnen het team Veiligheid en Handhaving. Het team is gepositioneerd binnen de afdeling Wijkzaken. De medewerkers binnen het team verrichten verschillende taken op het gebied van veiligheid, APV/bijzondere wetten en toezicht en handhaving. Dit doen zij met het doel de gemeente Pijnacker-Nootdorp leefbaar en veilig te houden. Naast jou bevat dit team nog een handhavingsjurist.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Gerald Stam via g.stam@pijnacker-nootdorp.nl of 06-10961730.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Standplaats
Pijnacker

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega