Juridisch Adviseur Omgevingsbeheer

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Als juridisch adviseur OGB ben je het eerste aanspreekpunt voor de leidinggevenden en medewerkers van OGB op het gebied van contractbeheer, aanbestedingsprocedures en algemene publiek- en privaat juridische aangelegenheden.

Je taken/verantwoordelijkheden

Je bent een algemene vraagbaak op het gebied van beheer, civiele projecten, onderhoud en in het algemeen de leefomgeving. Je werkt integraal en stemt zaken af met de verschillende vakdisciplines binnen de afdeling OGB en waar nodig daarbuiten. Zoals met juridische collega’s bij Ruimtelijke Ontwikkeling, Juridische Zaken en Inkoop. Je onderhoudt goede contacten met het bestuur en zorgt gevraagd en ongevraagd voor een goede informatievoorziening.

In je advisering houd je rekening met de belangen van de inwoners van beide gemeenten. Je bent op zoek naar het gemeenschappelijk belang en als iedereen zijn deel oppakt dan wordt er meer bereikt. Daarbij verlies je de gemeentelijke verantwoordelijkheid en het juridisch belang voor beide gemeenten niet uit het oog.


De werkzaamheden

  • opstellen en beheren van overeenkomsten met betrekking tot civiele werken;
  • afhandelen van interne en externe privaatrechtelijke aangelegenheden;
  • opstellen en begeleiden van aanbestedingstrajecten;
  • advisering en ondersteuning van het bestuur van beide gemeenten;
  • onderhouden van contacten met de verschillende organisaties/partijen;

Bij het bovenstaande vormt de ontwikkeling van een integraal gebiedsgerichte aanpak (IGW) en opgaven gestuurd werken een nieuwe uitdaging. Tevens wordt verwacht dat je niet alleen bij vakinhoudelijke zaken (tactisch en operationeel) meedenkt, maar ook aan (strategische) integrale vraagstukken je steentje bijdraagt. Bijvoorbeeld op het gebied van (publiek-private) samenwerking. Je legt verantwoording af aan het afdelingshoofd Omgevingsbeheer.

Functie eisen

Wat wij van je vragen

Om deze functie succesvol te kunnen uitvoeren:

  • Beschik je over HBO werk- en denkniveau, verkregen door een juridische opleiding.
  • Heb je een sterkte affiniteit met het werkveld Omgevingsbeheer en Leefomgeving.

Verder ben je resultaatgericht en proactief en heb je goed ontwikkelde competenties zoals analytisch vermogen, politieke- en bestuurlijke sensitiviteit, oordeelsvorming en besluitvaardigheid.

Daarnaast ben je een verbinder en kun je makkelijk schakelen met de verschillende professionals binnen en buiten het team. Ook ben je in staat afstand te nemen van de dagelijkse praktijk en kun je zaken in een breder verband plaatsen.


Over de organisatie
WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer. Net zo uniek als de geschiedenis van dit kasteel is onze organisatie.
Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.
Zowel de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar staan voor de nodige uitdagingen. Deze uitdagingen worden gekenmerkt door de woorden transitie en transformatie. In onze kennismaking vertellen we je er graag meer over!

Afdelingen

We hebben zes vakafdelingen:
Financiën, Facilitaire en Juridische Zaken (FFJ)
Maatschappelijke Ontwikkeling (MO)
Omgevingsbeheer (OGB)
Personeel, Organisatie & Informatie (POI)
Publiekszaken (PU)
Ruimtelijke Ontwikkeling (RO)

Over het team

Je komt te werken bij de afdeling Omgevingsbeheer.

Omgevingsbeheer (OGB) staat met ongeveer 100 medewerkers voor de buitenruimte. Denk hierbij aan het inrichten en onderhouden van de openbare ruimte en leefomgeving, het openbaar groen en de reiniging. De afdeling bestaat uit vier teams: (1) Beheer & Civiel, (2) Reiniging, Inzameling & Civiel Onderhoud, (3) Openbare Ruimte & Groen en (4) Vastgoed.
Naast deze team is er een kleine staf die werkt voor alle teams en werkt aan teamoverstijgende opgaven. Binnen deze staf is er een vacature ontstaan voor een juridisch adviseur.


Wil je meer weten of solliciteren?
Voor meer informatie over onze organisatie, de afdeling of de functie kun je bellen naar Remco Brommer, Hoofd Omgevingsbeheer, bereikbaar via 06 - 1136 6301.

Je kunt je gemotiveerde reactie met CV tot en met zondag 28 juni uploaden in het sollicitatieformulier.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd, bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur van de WODV.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.



Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Standplaats
Wassenaar

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega