Klantmanager Werk en Inkomen

Gemeente Pijnacker-Nootdorp Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Als klantmanager / consulent Werk en inkomen zorg jij voor uitvoering van de Participatiewet. Je begeleidt en ondersteunt inwoners van de gemeente die het op het gebied van werk of inkomen lastig hebben.

Als klantmanager ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet. Je beheert een caseload met cliënten die op werk of inkomen ondersteuning van de gemeente nodig hebben. Dit houdt het volgende in:

  • je stimuleert de cliënt en zoekt op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt, vrijwilligerswerk en zorgmogelijkheden;
  • je beoordeelt bijstandsaanvragen en voert intakegesprekken met de cliënt. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt en probeert deze conform de regelgeving zo goed mogelijk te adviseren;
  • je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor de uitvoering van alle voorkomende zaken, dit betekent ook dat je periodieke en incidentele heronderzoeken uitvoert;
  • je werkt aan het voorkomen en aanpakken van fraude door de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkeringen te beoordelen;
  • je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven.

Functie eisen

Een enthousiaste medewerker met een Hbo- opleiding of een door ervaring bereikt Hbo werk- en denkniveau. Je beschikt over ten minste twee jaar ervaring op het gebied van werk en inkomen (participatiewet). Je bent een teamspeler en vindt het een uitdaging om werkzoekenden richting werk te begeleiden en samen met je collega's goede resultaten te behalen.

Belangrijke competenties voor deze functie zijn: goede communicatie en presentatie (mondeling en schriftelijk), klantgerichtheid, overtuigingskracht, integraal samenwerken en resultaatgerichtheid. Kennis van werken met het zaaksysteem OneGov en het klantvolgsysteem Civision is een pre.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Max. Salaris
€3968 bruto per maand
Salarisomschrijving

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 3.968,--  bruto per maand  (schaal 9 per 1-1-2020, cao Gemeenten). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, flexibele werktijden, goede mogelijkheden om thuis te werken en volledige vergoeding van reiskosten via het OV.

We bieden een contract voor 36 uur. Het contract is eerst voor 6 maanden, bij goed functioneren en ongewijzigde omstandigheden is er uitzicht op een vaste aanstelling.

Standplaats
Pijnacker
Contractduur
6 maanden
Maximum aantal uren per week
36

Overige arbeidsvoorwaarden

Binnen de Gemeente Pijnacker-Nootdorp zijn personele regelingen van toepassing waar je als medewerker onder bepaalde voorwaarden aan kunt deelnemen. Zo is er een Persoonlijk Gezondheids Budget dat je kunt besteden aan producten en diensten op het gebied van welzijn en gezondheid. Er is een goede reiskostenregeling voor woon-werkverkeer. Je kunt gebruik maken van individuele verzekeringen met een collectiviteitskorting, gebruik maken van een gedeeltelijk betaalde ouderschapsverlofregeling en je hebt een individueel keuzebudget.

Over de werkgever

Gemeente Pijnacker-Nootdorp

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 360 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Sociaal Domein

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit drie onderdelen: Participatie, Maatschappelijke ondersteuning en het Bedrijfsbureau. Onder Participatie valt het Jongerenteam opleiding & werk, en het team Werk & inkomen waar jij als klantmanager deel van uitmaakt. Het team bestaat uit 15-20 personen en er heerst een grote mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

l.suijker@pijnacker-nootdorp.nl