Medewerker Omgevingsbalie

Gemeente Zoetermeer Bachelor - HBO 20 uur

Omschrijving

Dit is de rol

Jij bent het nieuwe gezicht van onze dienstverlening ten behoeve van vragen over het Omgevingsrecht. Aan de balie, de telefoon of via e-mail ben jij het eerste contact en zorg je ervoor dat iedereen naar tevredenheid geholpen wordt. Jij informeert bezoekers van de balie over de mogelijkheden bij de gemeente Zoetermeer. Dagelijks:

  • Verstrek je informatie aan ondernemers, inwoners en adviseurs over bestemmingsplannen, omgevingsvergunningen (bouwen, slopen en ontheffingen), vergunningsvrij bouwen en bouwtekeningen
  • Beoordeel je de ontvankelijkheid van aanvragen voor omgevingsvergunningen
  • Ben jij een vraagbaak ter ondersteuning van medewerkers en management
  • Pak je signalen op voor kwaliteitsverbetering

Je zit midden op ons bedrijvige Publieksplein in het Stadhuis-Forumgebouw. Jouw bureau staat dus op een centrale plek, waar Zoetermeerders in- en uitlopen, midden in het gezellige Stadshart van Zoetermeer. Zie jij jezelf al zitten achter onze Omgevingsbalie?

 

Dit zijn wij

Met twee parttime collega’s van de Omgevingsbalie en de andere collega’s van het Burger Servicepunt beantwoorden we iedere (aan)vraag via de website, telefoon, social media of aan de balie in het stadhuis. Naast dat we een gezellig team hebben, willen we de klant verrassen door vriendelijkheid, kwaliteit, snelheid, toegankelijkheid en betrouwbaarheid van onze dienstverlening. Daar gaan we voor!

Functie eisen

Dit ben jij

Jij brengt kennis mee van Bouw- en Bestemmingsplannen waardoor je de gids bent die behendig navigeert door het landschap van vergunningsvrij bouwen, omgevingsvergunningen, bestemmingsplannen en archieftekeningen. Je vindt het belangrijk om klantgericht en dienstverlenend te werk te gaan. Hier doe je elke dag je best voor. Jij bent iemand die nieuwsgierig van aard is en actief op zoek gaat naar het verruimen van je kennis. Dit helpt jou om nog beter de bezoekers verder te helpen. Het geeft jou energie om, met alle mogelijkheden die je hebt, tot de beste oplossing te komen. 

 

Dit neem je mee

  • Mbo-diploma aangevuld met een specialistische opleiding op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • Minimaal twee jaar werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • Kennis van computersystemen o.a. Squit

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer
Min. Salaris
€2255 bruto per maand
Max. Salaris
€3301 bruto per maand
Standplaats
Zoetermeer
Contractduur
1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband
Maximum aantal uren per week
20

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.

 

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer

Publieksplein

Als afdeling Publieksplein beantwoorden wij iedere (aan)vraag via de website, telefoon, social media of aan de balie in het stadhuis. Inwoner en bedrijf staan hier centraal en worden verrast door vriendelijkheid, kwaliteit, snelheid, toegankelijkheid en betrouwbaarheid van onze dienstverlening. In een drietal teams staat Publieksplein voor goede informatie en e-dienstverlening op www.zoetermeer.nl. Producten en diensten van de gemeente zijn digitaal waar kan, en persoonlijk waar nodig. Op deze afdeling kun je de gemeentelijke dienstverlening naar een hoger plan tillen!

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega