Medewerker planning & control

Gemeente Delft Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Werken voor Delft

Functieomschrijving Je rol

Als medewerker planning & control ben je de financieel-inhoudelijke specialist van de planning en control cyclus. Je voert financiële analyses uit voor de planning en control documenten, geeft adviezen vanuit het concernbelang en toetst de kwaliteit van de input van financieel adviseurs en de organisatie voor de planning en control cyclus. Ook verwerk je begrotingswijzigingen, ontwikkel je kaders en update je lokale regelgeving.

Als medewerker planning & control heb je een actieve rol bij de voorbereidingen, het opleveren en het samenstellen van de beleidscyclusproducten. De periodiek te realiseren beleidscyclusproducten zijn de Kadernota, Begroting, Najaarsnota en Jaarrekening. De werkzaamheden betreffen logistieke en regisserende taken met betrekking tot de beleidscyclusproducten. In dat kader wordt ‘input’ van de budgethouders met ondersteuning van je collega financieel adviseurs verzameld. Deze wordt waar nodig verrijkt, bijvoorbeeld door het signaleren en technisch doorrekenen van financiële ontwikkelingen en het voorbereiden van financieel advies behoren. Bovendien worden incidentele analyses en adviezen door de medewerkers planning & control verzorgd, ook proactief, vanuit het concernbelang.

Tot slot draag je bij aan de ontwikkeling van de afdeling Financiën door bijvoorbeeld als projectleider een intern verbetertraject te trekken of onderdeel te zijn van een projectteam. Te denken valt hier aan de optimalisatie van het financiële systeem en het verder verbeteren van het werkproces, inclusief waar mogelijk en gewenst het verder digitaliseren van de planning & control cyclus.

Je werkplek

De gemeentelijke organisatiestructuur bestaat uit zeven portefeuilles:

  • Samenleving en Veiligheid (portefeuilles Samenleving en Veiligheid)
  • Ruimte en Economie (portefeuilles Ruimte en Economie en Programma’s en Projecten)
  • Dienstverlening (portefeuilles Klant Contact Centrum, Bestuur en Interne Dienstverlening

De afdeling Financiën (± 35 medewerkers) is zelf gepositioneerd onder Interne Dienstverlening. Jij werkt samen met de strategisch adviseur en andere medewerkers planning & control aan de beleidscyclus producten en ondersteunt hierbij de andere financieel adviseurs.

De afdeling Financiën heeft zich recent doorontwikkeld naar een versterkte positie in de organisatie. Dit maakt dat er voldoende ruimte is om te adviseren op belangrijke dossiers en er ook aandacht is voor coaching door senior financieel adviseurs aan de financieel adviseurs en de medewerkers planning & control. Er is verder ruimte om initiatief te nemen en veel aandacht voor ontwikkeling, zoals werken aan je adviesvaardigheden en op gebied van kennis en expertise. Zo worden er regelmatig lunchlezingen en trainingen georganiseerd. Verder heerst er in de gehele afdeling een collegiale sfeer, waarbij mensen prettig samenwerken en elkaar helpen.

Functie-eisen Je profiel

Wie is de geschikte persoon voor deze functie? Een stevige financial die ook nog eens initiatiefrijk en resultaatgericht is en proactief kan meedenken. Je hebt lef, een frisse blik, weet anderen te inspireren en draagvlak te creëren. Je bent verder integer, verantwoordelijk, nauwkeurig en gaat voor kwaliteit. Problemen signaleer je snel en weet je om te buigen tot iets positiefs. Cijfers en processen analyseren, daar ben jij een kei in. Net als het verbinden van beleidsuitgangspunten met financiële aspecten en het vertellen van het verhaal achter de cijfers.

A ndere eisen

  • Je hebt een HBO of WO diploma in de financiële richting (bv. HEAO, Bedrijfseconomie en Accountancy);
  • Je hebt kennis en ervaring op het vakgebied Gemeentefinanciën en het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV);
  • Kennis van het gemeentefonds is een pré;
  • Je hebt ervaring met vanuit breed perspectief financieel strategisch adviseren van bestuur, directie en management over financiële vraagstukken;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met inhoudelijk hoogwaardig financieel advies rondom alle voorkomende werkzaamheden in de cyclus Planning & Control in de publieke sector;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het adviseren over de inrichting van de beleidscyclus.

Arbeidsvoorwaarden

Ons aanbod

Je salaris is, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.169,- bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 11). Het betreft een 32- of 36-urige werkweek, waarbij wij streven naar een start zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 1 januari.

Door het Individueel Keuze Budget van circa 17 % van het bruto salaris heb je maandelijks de beschikking over een deel van je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt een bedrag laten uitbetalen of o.a. gebruiken voor de aanschaf van een fiets of het kopen van bovenwettelijk verlof. Het ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk door ons betaald.

Tot slot: je werkt in ons moderne en duurzame kantoorgebouw boven station Delft. Gemakkelijk per openbaar vervoer te bereiken en midden in de binnenstad. De werktijden zijn flexibel en er zijn thuiswerkmogelijkheden.
Op dit moment wordt er fulltime vanuit huis gewerkt i.v.m. de corona maatregelen; dit verandert mogelijk begin volgend jaar bij het losser worden van de landelijke richtlijnen.

Meer informatie of direct solliciteren Contact
Wil jij meer informatie ontvangen voordat je op de solliciteer-knop drukt? Neem dan contact op met Robin van Vliet, hoofd Financiën (06-46205455).

Direct solliciteren kan natuurlijk ook! Upload jouw motivatie en cv voor dinsdag 3 november via de ‘Solliciteer’ button.

De eerste selectiegesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 5 november en dinsdag 10 november. Deze gesprekken zullen plaatsvinden via videogesprekken. De tweede gesprekken worden in overleg ingepland.

De jongste oude stad van Nederland Delft, een stad van contrasten. Tot ver in het buitenland beroemd om de prachtige, historische binnenstad (en om Delfts blauw). Maar ook om innovatieve kenniscentra als de TU, TNO en Deltares. Een stad van monumenten en experimenteren. Delft heeft een rijke historie én is, mede door tienduizenden studenten, jong gebleven.

De jongste oude stad van Nederland. Vernieuwing is al eeuwenlang onderdeel van het DNA van Delft. Ook vandaag kijkt de stad reikhalzend uit naar morgen. Het bepaalt de agenda van het bestuur en de gemeentelijke organisaties. Spraakmakende infrastructurele projecten, sociale en bestuurlijke vernieuwing. De organisatie omarmt nieuwe inzichten en creatieve oplossingen.

Werken voor de stad die zich steeds opnieuw uitvindt

De gemeentelijke organisatie van Delft is compact, maar heeft te maken met alle ontwikkelingen die ook in de grootste steden van Nederland een rol spelen. Ontwikkelingen die vragen om een voortvarende en vernieuwende aanpak. Wij zoeken ambitieuze, initiatiefrijke professionals.

Salaris
schaal 11

Functie eisen

Carrièreniveau: Midcareer (ervaren)
Opleiding: HBO

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Delft
Min. Salaris
€5169 bruto per maand
Max. Salaris
€5169 bruto per maand
Standplaats
Delft
Maximum aantal uren per week
36

Over de werkgever

Gemeente Delft

Werken aan een stad die zich steeds opnieuw uitvindt.
Al sinds we stadsrechten kregen in 1246 zijn we continu in beweging. Hier werd het beroemde Delfts blauw uitgevonden, bouwde Antonie van Leeuwenhoek een microscoop en vernieuwde Johannes Vermeer de schilderkunst. We zijn de stad van de TU, van DSM en van IKEA. Van studenten en carrièremakers. Van Delvenaren en Delftenaren. In ons stadskantoor werkt een vernieuwende netwerkorganisatie aan de stad van morgen. Wil jij meewerken aan het Delft van de toekomst?

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega