Planjurist | 36 uur

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Onze gemeente groeit de komende jaren met meer dan 10.000 inwoners. Wil jij als planjurist/ adviseur Ruimtelijke Ordening een belangrijke rol spelen in de ruimtelijke ontwikkeling van deze groeigemeente? Enerzijds zal je dit doen naar buiten toe, in planbegeleiding en advisering van initiatiefnemers, anderzijds intern door een bijdrage te leveren aan veranderopgaven zoals de invoering van de Omgevingswet.


Wat ga je doen?

Je begeleidt bestemmingsplanprocedures; dat betekent dat je ruimtelijke plannen initieert, coördineert en toetst. Ook adviseer je over (complexe) ruimtelijke vraagstukken aan het bestuur en ben je verantwoordelijk voor de beoordeling en begeleiding van ruimtelijke initiatieven. Tot slot vertegenwoordig je wanneer nodig de gemeente bij gerechtelijk procedures.

Functie eisen

Als planjurist weet je om te gaan met de uiteenlopende belangen van de verschillende stakeholders binnen de gemeente (inwoners, ondernemers en instellingen). Dit vraagt naast kennis van de opgaven ook gevoel bij participatietrajecten en sociale vaardigheid op het gebied van communiceren, adviseren en faciliteren.


Daarnaast herken je je in het volgende:

  • je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van planologie of omgevingsrecht;
  • je hebt enkele jaren relevante ervaring op het gebied van bestemmingsplannen;
  • je hebt kennis van de actuele ontwikkelingen rond de Omgevingswet;
  • je hebt kennis van ruimtelijke ordening en de bijbehorende relevante wet- en regelgeving;
  • je hebt ervaring met projectmatig werken.


Wat bieden wij je

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 5.372,00 bruto per maand (schaal 11 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker ontwikkeling II.


Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.


We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.


Over ons team

De afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer bestaat uit een stafbureau en twee teams, te weten Ruimte en Gegevensbeheer & Belastingen. Je komt te werken binnen het team Ruimte. Dit team bevat bouwplantoetsers, planjuristen en enkele ondersteunende functies. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de implementatie van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan. We zijn programmatisch volop bezig met de voorbereidingen en werken waar mogelijk in de geest van de Omgevingswet.


Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag voor 26 augustus 2022 je cv en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Jan van Hemert, plv. Hoofd Afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer, 06 38 825 013.


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je dit van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd.

Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Max. Salaris
€5372 bruto per maand
Standplaats
Pijnacker-Nootdorp
Maximum aantal uren per week
36

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega