Van de bibliotheken, het nieuwe Stadhuis Forum, de sportvelden tot het zwembad: wij hebben deze objecten in beheer. Zorg jij voor de optimale match tussen vraag en aanbod? Wil jij lokaal wat betekenen voor mensen? Heb jij een duidelijke strategische visie en ervaring met innovaties op Vastgoedgebied (bv. smart buildings), dan zien wij graag jouw sollicitatie tegemoet.
De gemeente Zoetermeer zoekt een gedreven en innovatieve:
Portefeuillemanager Vastgoed Sport / Sociaal / Cultuur, 36 uur
Dit is de rol
Aan jou de taak om samen met jouw collega Portefeuillemanagers Vastgoed onze vastgoedportefeuille, bestaande uit 260 objecten, te koppelen aan de 700 maatschappelijke organisaties en verenigingen die gebruik maken van dit vastgoed. In deze veelzijdige job is geen dag hetzelfde. De ene dag houd jij je bezig met de vraag hoe we op een strategische manier de portefeuille Sport /Sociaal /Cultuur kunnen verduurzamen. Daarvoor moet budget beschikbaar gesteld worden bij de raad en dit zet jij in gang door een business case te maken in samenwerking met collegas binnen en buiten het vastgoedbedrijf. De andere dag ga je in gesprek met de verschillende besturen over de status waarin hun pand verkeert en hun toekomstige plannen, hoe deze om te bouwen naar smart buildings. Terug op kantoor schrijf je verder aan de beleidsnota over de gewenste aanpak voor de verschillende gebouwen. Aan het eind van de dag organiseer je een brainstormsessie over het door jou op te stellen portefeuilleplan, dat uiteindelijk als voorstel naar het college gaat. Genoeg te doen waarbij jouw strategische centrale vraag is Hoe gaan we om met het vastgoed in de stad? Hierbij houd je rekening met diversiteit, duurzaamheid en de groei van de gemeente.
Een zeer uitdagende functie waarbij jouw inbreng op gebied van innovatie, duurzaamheid en meer data gestuurd te gaan werken zeer gewaardeerd wordt!
Dit ben jij
Als Portefeuillemanager Vastgoed zet jij vanuit een helikopterview ontwikkelingen en behoeften van verschillende huurders en initiatiefnemers in de wijk af tegen de beschikbare objecten. Als echte netwerker treed je in overleg met besturen van de verschillende instellingen en verenigingen om de portefeuille Sport / Sociaal / Cultuur kwalitatief en kwantitatief goed vorm te geven. Je bent van nature nieuwsgierig en goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en weet die strategisch toe te passen op jouw portefeuille. Je bent flexibel, kan met tegenstand omgaan en durft kritisch te zijn. Je bent organisatiesensitief en bewust van bestuurlijke verhoudingen en belangen. Binnen de hoeveelheid aan projecten weet jij goed prioriteiten te stellen en je grenzen aan te geven. Je weet mensen te mobiliseren en hebt een hands-on mentaliteit. Je kunt omgaan met de vrijheid die jouw gegeven wordt en durft besluiten te nemen. Kortom een vastgoedprofessional met lef, die zelfstandig werkt, uiteraard beschikt over een sterke schrijfvaardigheid en daarnaast weet je te onderhandelen over een contract en business cases te maken voor investeringen in het vastgoed en het beheren van de financiƫn in de exploitatie.
Dit zijn wij
Het vastgoedbedrijf, bestaande uit ongeveer 100 collegas, zorgt voor realisatie van een optimaal maatschappelijk en financieel rendement van het Vastgoed. Belangrijk hierbij is het zo optimaal mogelijk matchen van vraag en aanbod van vastgoed en daarmee het leveren van adequate huisvesting en dienstverlening aan doelgroepen. De portefeuille is zeer divers en bevat onder meer schoolgebouwen, kantoren, musea, bibliotheken, sportcomplexen en zwembaden.
Naast de exploitatie van de portefeuille is het Vastgoedbedrijf verantwoordelijk voor het administratieve, juridisch- en technisch beheer van de vastgoedportefeuille en beheert en onderhoudt het Vastgoedbedrijf circa 150 pompen en gemalen voor de waterhuishouding van schoon- en vuilwater in de stad. Tot slot is het Vastgoedbedrijf verantwoordelijk voor alle facilitaire processen, zowel voor het stadhuis als de andere panden. Het betreft een breed scala van diensten zoals ICT, bodediensten, vergaderservice, post, (mobiele) telefonie, schoonmaak, beveiliging, catering en toezicht.
Dit bieden wij
Je bent onderdeel van het Vastgoedbedrijf binnen de Gemeente Zoetermeer, waarbij je in een jong en hecht team intensief samenwerkt die hun successen samen viert. Gemeente Zoetermeer biedt jou veel mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen! Daarnaast bieden wij jou:
Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.
Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.
Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert.
Daarbij staan vijf themas centraal:
Het vastgoedbedrijf van de gemeente Zoetermeer beheert de totale vastgoedportefeuille van de gemeente, bestaande uit +/-260 objecten.
Het vastgoedbedrijf zorgt voor realisatie van een optimaal maatschappelijk en financieel rendement van het Vastgoed. Belangrijk hierbij is het zo optimaal mogelijk matchen van vraag en aanbod van vastgoed en daarmee het leveren van adequate huisvesting en dienstverlening aan doelgroepen. Op jaarbasis maken zon 700 maatschappelijke organisaties, instellingen en verenigingen gebruik van het vastgoed. De portefeuille is zeer divers en bevat ondermeer schoolgebouwen, kantoren, musea, bibliotheken, sportcomplexen en zwembaden.
Naast de exploitatie van de portefeuille is het Vastgoedbedrijf verantwoordelijk voor het administratieve, juridisch- en technisch beheer van de vastgoedportefeuille en beheert en onderhoudt het Vastgoedbedrijf circa 170 pompen en gemalen voor de waterhuishouding van schoon- en vuilwater in de stad. Tot slot is het Vastgoedbedrijf verantwoordelijk voor alle facilitaire processen, zowel voor het stadhuis als de andere panden. Het betreft een breed scala van diensten zoals ICT, bodediensten, vergaderservice, post, (mobiele) telefonie, schoonmaak, beveiliging, catering en toezicht.
Deze sollicitatie wordt afgehandeld op een externe locatie. Dit betekent dat je de huidige website gaat verlaten. Hoe wil je de nieuwe pagina openen?
Huidig venster Nieuw venster
Wil je een collega wijzen op dit werkaanbod? Dat kan met behulp van onderstaand formulier.
Let daarbij wel op dat het werkaanbod van Werken in Haaglanden alleen beschikbaar is voor mensen met een intern
e-mailadres. Stuur deze tip daarom door naar het zakelijke e-mailadres van je collega.