Projectmanager gebiedsontwikkeling en transformatiegebieden | 32-36 uur

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO 32 - 36 uur

Omschrijving

Wil jij als projectmanager gebiedsontwikkeling betrokken zijn bij uiteenlopende projecten binnen de gemeente Pijnacker-Nootdorp? Maak jij onze gemeente nog aantrekkelijker om te wonen, te werken en te verblijven? Dan is dit de functie voor jou!


Wat ga je doen

Met de bouw van 4.000 woningen in de komende jaren hebben we een grote opgave in Pijnacker-Nootdorp. Naast de bestaande projecten wil de gemeente 4 nieuwe gebieden aanwijzen om woningbouw en voorzieningen mogelijk te maken. Jij wil graag je kennis gebruiken om deze gebieden te transformeren en deze nieuwe wijken vormgeven, elk met een eigen identiteit passend bij het karakter van wonen in een groene omgeving, Natuurlijk Pijnacker-Nootdorp.

Een groeiende gemeente met forse ambities heeft collega’s nodig zoals jij, die hiermee aan de slag willen. De komende jaren hebben we dus blijvend behoefte aan ervaren en inspirerende projectmanagers om deze ontwikkelingen van de grond te krijgen. Het is een afwisselende functie waarbij jij alle ruimte krijgt deze zelf vorm te geven en je eigen te maken.

Hoe groot of hoe klein het project ook is, het is altijd uitdagend in een omgeving midden in de Randstad waar veel ruimte is voor wonen en werken. Samen met inwoners, bedrijven en organisaties werk je mee aan de ambitieuze plannen en projecten voor unieke plekken binnen onze gemeente. En dit betekent concreet:

  • Samen met je projectteam geef je projectmatig vorm aan complexe projecten, je houdt ervan om abstracte ideeën concreet te maken om tot een mooi project te komen en stuurt actief op de beheersaspecten;
  • Je levert geen losse projecten op, maar je hebt oog voor de opgaven van de gemeente;
  • Samen met je projectteam en je collega’s leg je de verbinding met relevante interne en externe partijen. Je opereert hierbij in een spanningsveld tussen vragen en verwachtingen van de buitenwereld en hetgeen de gemeente kan en wil;
  • In een goede samenwerking met je opdrachtgever weet jij op een goede manier om te gaan met tegengestelde belangen in een politieke omgeving;
  • Het opbouwen en onderhouden van een netwerk, samenwerken en het creëren van draagvlak staan centraal binnen jouw functie;
  • Je levert met jouw kennis en ervaring een bijdrage aan onze organisatie.

Functie eisen

Je hebt een nieuwsgierige persoonlijkheid en bent een ervaren, creatieve en gedreven projectmanager. Gebiedsontwikkeling kent geen geheimen voor jou! Je bent maatschappelijk georiënteerd en gewend om te werken in een politieke/bestuurlijke omgeving. Verder:

  • heb je wo-werk- en -denkniveau;
  • heb je minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider, projectmanager of programmamanager;
  • ben je onafhankelijk in je denken en beschik je over goede communicatieve vaardigheden;
  • heb je overtuigingskracht, ben je sterk in onderhandelen en weet je mensen te enthousiasmeren;
  • herken jij jezelf goed in de volgende competenties: nieuwsgierig, proactief, visie, verbinden, regisseren en innoverend vermogen.


Dit bieden wij

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 6.103,00 bruto per maand (schaal 12 van de gemeentelijke salaristabel oktober 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie projectleider II.


Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.


We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.


Over ons team

Als projectmanager gebiedsontwikkeling kom je te werken bij de afdeling Ontwikkeling. De afdeling Ontwikkeling bestaat uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Grondzaken, Planeconomie en de Taakeenheid Economie. De afdeling is verantwoordelijk voor de realisatie van woningbouwprojecten, bedrijvenparken, maatschappelijke voorzieningen, infra projecten, natuur- en recreatiegebieden en onderhoudt de contacten met het bedrijfsleven.

De uitdagingen waar de afdeling voor staat is het ontwikkelen van nieuwe woningbouwgebieden, het realiseren van betaalbare woningen, het leveren van een bijdrage aan de duurzaamheid en energietransitie, het verbeteren van het ondernemersklimaat en het sturen van complexe infrastructurele projecten.


Het team Projectmanagement bestaat uit 8 projectmanagers en 3 projectleiders. Iedereen met zijn eigen specialisme, in een zeer collegiale omgeving waar iedereen toegankelijk is en waar jij je snel onderdeel van zal voelen.


Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De gemeente staat bekend om haar aantrekkelijke woningbouwprojecten, zoals Ackerswoude, Keijzershof en Tuindershof, en uitstekende woonkwaliteiten, zoals de vriendelijke sfeer, veiligheid, een rijk verenigingsleven, goede sportaccommodaties en overige voorzieningen. Alles dichtbij huis, met de grote steden binnen handbereik.


De gemeente dankt haar stevige economische positie voor een deel aan de glastuinbouw als ook diverse bedrijventerreinen. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Kortom: een dynamische gemeente waar het plezierig wonen en werken is.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Fernando Salinas Camara, afdelingshoofd Ontwikkeling, telefoonnummer 0652647075.


Wacht niet met solliciteren! Wanneer zich tijdens de publicatie van deze vacature een interessante kandidaat meldt, plannen wij zo snel mogelijk een gesprek in!


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Max. Salaris
€6103 bruto per maand
Standplaats
Pijnacker-Nootdorp
Maximum aantal uren per week
36

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega