Senior Communicatie Adviseur

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Als Senior Communicatie Adviseur werk je aan diverse projecten. Je staat midden in het publieke debat en registreert en faciliteert dit debat.

Wat je doet

Vanuit je expertise geef je gevraagd en ongevraagd advies en zorg je ervoor dat communicatie tijdig de juiste plek krijgt in het beleidsproces. Je begeleidt participatietrajecten zodat het gemeentebestuur, de inwoners en andere stakeholders dichter bij elkaar komen. Mediawoordvoering hoort hier vanzelfsprekend bij.

Ook ben je als senior communicatieadviseur verantwoordelijk voor de communicatie rondom diverse grote projecten. Je geeft hierbij zowel advies over de strategie, maar ook over de uitvoering ervan. Je kunt dan ook beleid en strategie snel vertalen in concrete adviezen en acties.

Je werkt nauw samen met de andere communicatieadviseurs binnen het team en je draagt vanuit je eigen positie actief bij aan het integraal werken binnen de organisatie.

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Het versterken van de strategische communicatie.
  • Advisering en woordvoering bij programma’s en grote projecten.
  • Piket Rol binnen de crisiscommunicatie.
  • Participatie met inwoners.

Functie eisen

Om deze functie succesvol te kunnen uitvoeren:

  • Heb je een studie in de richting van Communicatie op HBO/WO-niveau.
  • Heb je ruime ervaring met strategische advisering en grote projecten in een soortgelijke functie.
  • Heb je bij voorkeur ervaring met het werken bij een gemeente, maar dit is voor ons geen vereiste.
  • Ben je een communicatieadviseur die zich thuis voelt in een politiek-bestuurlijke omgeving en houdt van dynamiek. Een stevige persoonlijkheid die vanuit vakinhoud kan adviseren en snel kan schakelen.
  • Kun je mensen enthousiast maken en overtuigen van je adviezen.
  • Draag je graag bij aan het realiseren van de gemeentelijke opgaven en denk je mee over de profilering van beide colleges. Je stelt kritische vragen en geeft gevraagd en ongevraagd communicatieadvies.
  • Denk je in oplossingen en zoek je graag de samenwerking op met anderen.


Wat wij bieden

  • Je krijgt van ons meteen een vaste arbeidsovereenkomst met een proeftijd van twee maanden.
  • Je salaris is afhankelijk van je kennis en ervaring en valt in schaal 11 (maximum € 5.067,-).
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% waarmee je bijvoorbeeld extra vrije dagen kunt kopen, een studie kunt betalen of je kunt dit bedrag laten uitbetalen.

Verder kan je denken aan:

  • Een sportbijdrage van € 300,- bruto per jaar, ongeacht of je parttime- of fulltime werkt.
  • Een reiskostenvergoeding tot 50 kilometer.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een tegemoetkoming in de zorgkosten van €168,- bruto per jaar.
  • Flexibele werktijden.
  • Thuiswerken.
  • Laptop plus smartphone.
  • Prima opleidingsfaciliteiten en mogelijkheden om je binnen onze organisatie te ontwikkelen.


Over de organisatie

WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer. Net zo uniek als de geschiedenis van dit kasteel is onze organisatie.

Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.


Zowel de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar staan voor de nodige uitdagingen. Deze uitdagingen worden gekenmerkt door de woorden transitie en transformatie. In onze kennismaking vertellen we je er graag meer over!


Afdelingen

We hebben zes vakafdelingen:

  • Publiekszaken (PU)
  • Maatschappelijke Ontwikkeling (MO)
  • Ruimtelijke Ontwikkeling (RO)
  • Omgevingsbeheer (OGB)
  • Personeel, Organisatie & Informatie (POI)
  • Financiën, Facilitaire en Juridische Zaken (FFJ)


Over het team

Je komt te werken bij de afdeling Personeel, Organisatie en Informatie (POI). POI is een faciliterende- en adviserende afdeling die bestaat uit de teams Communicatie, Informatie & Automatisering en Personeel & Organisatie. Zo’n 35 medewerkers ondersteunen de organisatie met hun vakkennis over de verschillende taakvelden. Een belangrijk onderdeel van deze teams is de samenwerking met de beleidsafdelingen en voor team Communicatie ook met de twee gemeentebesturen.


Wil je meer weten of solliciteren?

Voor meer informatie over onze organisatie, de afdeling of de functie kun je bellen naar de leidinggevende van de afdeling Laura Jongeneel, bereikbaar via 06 – 2240 3103.

Je kunt je gemotiveerde reactie met CV tot en met 15 maart 2020 uploaden in het sollicitatieformulier.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Standplaats
Wassenaar

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega