Senior Communicatieadviseur

Werkorganisatie Duivenvoorde Bachelor - HBO 32 uur

Omschrijving

Je bent senior Communicatieadviseur en adviseert en ondersteunt de organisatie en de gemeentebesturen bij de interne en externe communicatie, samen met de collegas in het team. Je geeft advies in politiek-bestuurlijke opgaven en levert een bijdrage aan de profilering van beide gemeenten. Je stelt kritische vragen en geeft gevraagd en ongevraagd communicatieadvies. Daarnaast zorg je ervoor dat communicatie tijdig de juiste plek krijgt in het beleidsproces. Je draagt vanuit je eigen positie actief bij aan het integraal werken binnen de organisatie.

De aandachtsgebieden die specifiek bij deze functie horen zijn:

  • Versterken van de strategische communicatie.
  • Rol binnen de crisiscommunicatie.
  • Advisering en woordvoering bij programmas en grote projecten.
  • Burgerparticipatie.
  • Verder implementeren van Factor C in de organisatie.
  • Interne communicatie.

Functie eisen

  • Je hebt een relevante opleiding Communicatie op HBO- of WO-niveau.
  • Je hebt enkele jaren werkervaring bij de (gemeentelijke) overheid met strategische advisering en grote projecten.
  • Je hebt ervaring met participatietrajecten.
  • Je bent vakinhoudelijk en persoonlijk een stevige en resultaatgerichte adviseur.
  • Je hebt inlevingsvermogen, bent omgevingsbewust en hebt politieke sensitiviteit.
  • Je denkt in oplossingen en zoekt samenwerking met anderen.

Ons aanbod
Wij bieden een uitdagende en zelfstandige baan voor 32 tot 36 uur per week. Aanstelling vindt vooralsnog plaats voor een jaar. Het salaris is afhankelijk van je kennis, opleiding en ervaring en bedraagt maximaal 4.859,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 11, salarispeil januari 2018) ) exclusief 17,05% IKB. Een detachering vanuit een andere gemeente behoort ook tot de mogelijkheden.

Wij hebben onder meer de volgende secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Het individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget. Je kunt zelf beslissen wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wil laten uitbetalen en hebt tevens de mogelijkheid om verlof te kopen en te verkopen.
  • Opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Een collectiviteitskorting op de ziektekostenpremie (bij de verzekeraars die zijn aangesloten bij de zorgverzekering gemeente) en een tegemoetkoming in de premiekosten van 168,- per jaar, voor de aanvullende verzekering.
  • Een sportbijdrage van 300,- bruto per jaar.
  • Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Opleidingsmogelijkheden. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zichzelf kunnen ontwikkelen. Dit stimuleren wij door middel van opleidingsmogelijkheden, doorgroeimogelijkheden en workshops via onze interne opleidingstool Studio Duivenvoorde.
  • Hybride laptop plus smartphone.

Contact
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Annemieke Pelt, Afdelingshoofd Personeel, Organisatie & Informatie, telefoonnummer 06 2943 9603. Herken je jezelf in bovenstaande omschrijving en spreekt de functie je aan? Stuur dan je gemotiveerde reactie met CV, ter attentie van Laura Jongeneel, via de link met het sollicitatieformulier mee. Vermeld in je brief het vacaturenummer 19-014. Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk op 28 april 2019.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werkorganisatie Duivenvoorde
Min. Salaris
€3348 bruto per maand
Max. Salaris
€4859 bruto per maand
Salarisomschrijving
Het salaris is afhankelijk van je kennis, opleiding en ervaring en bedraagt maximaal 4.859,- bruto per maand op basis van 36 uur per week.
Standplaats
Wassenaar
Contractduur
Een jaar
Maximum aantal uren per week
36

Over de werkgever

Werkorganisatie Duivenvoorde

De Werkorganisatie Duivenvoorde (WODV) werkt voor de twee gemeenten Voorschoten en Wassenaar. De WODV heeft een prettige en informele werksfeer en biedt volop ontwikkelingskansen en doorgroeimogelijkheden. Wij zoeken ondernemende en resultaatgerichte mensen die hun ervaring, kennis en creativiteit willen inzetten in de WODV.

Personeel, Organisatie & Informatie

De afdeling Personeel, Organisatie & Informatie (POI) bestaat uit de teams P&O, ICT en Communicatie. De medewerkers ondersteunen zowel de werkorganisatie als de besturen. Zij doen dit vanuit een professionele en dienstverlenende houding. Werkplezier staat daarbij centraal. Net als goede samenwerking, zowel binnen als buiten de afdeling.Het team Communicatie houdt zich bezig met alle aspecten van het communicatievak en adviseert en ondersteunt de twee gemeentebesturen en de ambtelijke organisatie. De relatie tussen overheid en samenleving is sterk aan het veranderen. Zo staan digitale middelen steeds centraler, wat ook geldt voor burgerparticipatie en andere interactie met burgers. Het team levert een bijdrage aan nieuwe vormen van communiceren met inwoners en organisaties.

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

vacatures@wodv.nl