Senior Financieel Medewerker Bedrijfsbureau

Gemeente Zoetermeer Bachelor - HBO 36 uur

Omschrijving

Dit is de rol

Samen met de businessadviseurs van de afdeling F&C (Financiën & Control) ondersteun je de afdelingen van het Sociaal Domein bij het optimaal gebruik maken van gegevens in onze financiële administratie. Je werkt mee aan maandafsluitingen, draagt zorg voor een actuele verplichtingenadministratie, bewaakt de factuurafhandeling, zorgt voor het verwerken en verantwoorden van de inkomstenstroom en je speelt een belangrijke rol in de administratieve jaarafsluiting en de verantwoording aan het rijk in de vorm van de welbekende jaarrekening.

Ook draag je zorg, samen met een collega, voor de aansluitingen van de sub-administratie en de hoofdadministratie. Gegevens die onmisbaar zijn bij verantwoordingen en rapportages, het opstellen van analyses of het formuleren van beleidsvoorstellen. Met een klantgerichte insteek ondersteun je de organisatie bij belangrijke financiële beslissingen. Met een scherp oog signaleer je mogelijke verbeteringen in werkprocessen en kansen voor het inzetten van innovatieve technologische toepassingen. Daarnaast lever jij samen met jouw team een actieve bijdrage bij diverse nieuwe en lopende projecten zoals bijvoorbeeld de TOZO, toeslagenaffaire en de energietoeslag.

Als Senior maak jij de werkverdeling, bewaak jij de uitgezette tijdspaden, weet collega’s op het juiste moment bij processen te betrekken en beschik jij over een helicopterview als het gaat om de algehele voering van een gedegen administratie binnen het Sociaal Domein. Daarnaast ben jij ‘de rechterhand’ van de Unit-Coördinator en ontferm jij je over de dagelijkse aansturing, begeleiding en lever jij input voor de Op Koers- en beoordelingsgesprekken van het team bestaande uit 5 medewerkers.

Functie eisen

Dit ben jij

Jij weet je adviserend en analytisch vermogen in te zetten voor proactieve en klantgerichte oplossingen. Kennis van zaken en goede contactuele vaardigheden maken je binnen en buiten het team tot een behulpzame collega en een gewaardeerde gesprekspartner. Als enthousiaste ambassadeur draag je bij aan een moderne administratie die de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen het administratieve-landschap volop benut en zorg je ervoor dat onze positie als voorloper binnen gemeenteland behouden blijft. Met jouw integrale benadering van bedrijfsvoering, kennis en ervaring kun je echt dingen voor elkaar krijgen. Je kunt goed ad hoc schakelen en beschikt over de juiste kwaliteiten die jou in jouw coördinerende rol maken tot een prettig gesprekspartner, adviseur en collega.

 

Dit neem je mee

  • Een afgeronde hbo-opleiding bijvoorbeeld op het gebied van moderne bedrijfsadministratie
  • Affiniteit met technische oplossingen bij financiële werkprocessen
  • Kennis van en ervaring met gemeentelijke financiën en administratie
  • Kennis van of ervaring met het voeren van administratie en werkprocessen binnen het Sociaal Domein is een pré
  • Kennis van of ervaring met het programma Suite is een pré

Ben jij nog niet de ervaren collega die we zoeken, maar net/of bijna in het bezit van jouw hbo-diploma op het gebied van moderne bedrijfsadministratie of vergelijkbaar? Ben je leergierig en zie je er naar uit om je verder te ontwikkelen? Ook dan nodigen we je van harte uit te solliciteren!

 

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer
Min. Salaris
€2865 bruto per maand
Max. Salaris
€4208 bruto per maand
Standplaats
Zoetermeer
Contractduur
1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband
Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.

 

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer

Sociaal Domein

Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De positie van inwoners staat hierbij centraal. Extern werken we onder andere samen met (jeugd)zorg- en welzijnsaanbieders en onderwijsinstellingen. Het sociaal Domein bestaat uit een beleidsteam en uit uitvoeringsteams Inkomensondersteuning, Zorg & Inkomen en Jeugd en Gezinshulp (JGH). De uitvoeringsteams zijn o.a. verantwoordelijk voor ondersteuning rond schulden, inkomensondersteuning en/of zorg waarbij steeds meer onderscheid wordt gemaakt naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega