Senior handhavingsjurist

Gemeente Zoetermeer Master/doctoraal 36 uur

Omschrijving

Ben jij een overtuigende en zorgvuldige jurist en wil je je bezighouden met (regionale) integrale handhavingsacties, het sluiten van (horeca) panden, ondermijning en andere (soms bestuurlijk gevoelige) zaken op het gebied van handhaving? Dan past deze baan goed bij jou.

De functie Primair ben je de behandelaar van (zeer) complexe handhavingszaken op het gebied van de APV en bijzondere wetten (o.a. Dhw., Opiumwet). Daarnaast ben je goed in staat juridisch te adviseren over Wabo-vraagstukken. Bij ingewikkelde, vaak bestuurlijk gevoelige materie zorg jij binnen de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) voor de feilloze juridische uitvoering, ondersteuning en advisering. Je neemt de regie in de afstemming met betrokken partijen. Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt het bevoegd gezag. Voor je collegas ben je een echte sparringpartner en vraagbaak. Ook luisteren we graag naar jouw adviezen over de uitvoerbaarheid of handhaafbaarheid van regels en denk je mee in de verbetering van het werkproces handhaving. Ben jij toe aan zon brede en verantwoordelijke functie, waar de stad beter van wordt en waar je zelf ook veel van zult leren? Solliciteer dan als handhavingsjurist in Zoetermeer!

Functie eisen

Je wilt echt een bijdrage leveren aan de groeiende stad Zoetermeer en je doet dat op een manier die jouw senioriteit weerspiegelt: inhoudelijke kennis en ervaring, rustig, met overtuiging en gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen. Je kunt denken vanuit de andere kant. Behalve de stad beter laten worden, ben je ook scherp op je eigen ontwikkeling. Pro-actief, doortastend, slim en nauwkeurig zijn beschrijvingen die goed bij jou passen.

Verder neem je mee:

  • een afgeronde juridische opleiding op wo-niveau, afstudeerrichting staats- en bestuursrecht
  • minimaal drie tot vijf jaar ervaring in de functie van handhavingsjurist, bij een gemeente, andere overheid of in de advocatuur.

Binnen het cluster Beleid en Juridische zaken, in informele en collegiale samenwerking met 11 teamgenoten, lever je een concrete en onmisbare bijdrage aan de juridische handhaving van de gemeente Zoetermeer . Je krijgt van ons ruimte voor ideeën en goede opleidings- en doorgroeimogelijkheden. Ons moderne stadhuis stimuleert ontmoetingen en onderlinge samenwerking en je bent flexibel in het zoeken van je werkplek.

Ook kun je rekenen op:

  • een salaris van maximaal 4.859 per maand (schaal 11)
  • prima arbeidsvoorwaarden, zoals een ABP-pensioen, een tegemoetkoming in je ziektekosten en een reiskostenvergoeding
  • overige arbeidsvoorwaarden die je zelf kunt vormgeven, zoals extra verlof of opleidingen
  • een aanstelling voor één jaar die we daarna graag omzetten in een vast dienstverband

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer
Min. Salaris
€3348 bruto per maand
Max. Salaris
€4859 bruto per maand
Salarisomschrijving
Het salaris bedraagt maximaal 4.859,00 bruto per maand bij een volledige werkweek.
Standplaats
Zoetermeer
Contractduur
Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel.

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer

Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert.
Daarbij staan vijf themas centraal:

  • Hart voor de Stad denk bij je werk aan de stad, de inwoners en de ondernemers
  • Eigen kracht we stimuleren de eigen kracht van inwoners en medewerkers
  • Samen bouwen we werken samen met interne en externe partners
  • Tijd & Ruimte om te leren we nemen de tijd en ruimte om te leren binnen ons werk
  • Samen bewegen door samen op te trekken kunnen we flexibel inspelen op ontwikkelingen, initiatieven en kansen in de stad.

Veiligheid, Vergunningen en Handhaving

De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving bestaat uit 2 teams: het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving en Openbare Orde en Veiligheid. Het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (team VTH) is primair een uitvoeringsgericht team. Het team is verantwoordelijk voor de uitvoering van wettelijke taken ten aanzien van vergunningverlening, het houden van (bouw)toezicht en de juridische handhaving van het overtreden van wet- en regelgeving binnen de fysieke leefomgeving. Het team Openbare Orde en Veiligheid (team OOV) is verantwoordelijk voor de beleidsvorming en bestuursondersteuning ten aanzien van veiligheid en openbare orde in de stad. Binnen OOV is ook het team Handhaving gepositioneerd dat zich bezig houdt met het toezicht op de openbare ruimte etc.

Solliciteren?

De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

Y.J.Breugem@zoetermeer.nl