“Als senior jurist werk je aan verschillende juridische vraagstukken, hierdoor leer je in korte tijd veel afdelingen kennen en werk je met veel verschillende collega’s samen. Dit maakt het werk afwisselend en uitdagend.”
Wat ga je doen?
Je start je laptop en bekijkt de nieuw binnengekomen zaken. Je eerste zaak van de dag is een aansprakelijkstelling. Je schrijft een verzekeraar aan voor het terugvorderen van de kosten van een WMO hulpmiddel. Daarna staat er een regionaal samenwerkingsoverleg gepland. Met juristen uit de regio bespreken jullie aanbestedingsvraagstukken en hoe deze te behandelen. In de middag werk je een WOB-verzoek weg en tussendoor beantwoord je juridische vragen van verschillende afdelingen. Jij vindt het heerlijk om te schakelen tussen verschillende dossiers en een vraagbaak te zijn voor collega’s. Dit maakt jouw werk als senior jurist even uitdagend als afwisselend.
Taken en verantwoordelijkheden
Wat neem je mee?
Wat bieden wij je
Over ons team
De afdeling Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van de gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.
Als Senior Jurist val je onder het team Juridische Zaken van de afdeling Bedrijfsvoering. Het team Juridische Zaken heeft als core business: leveren van juridische adviezen, behandeling van algemeen juridische, bestuurlijke aangelegenheden.
Specifiek de vertegenwoordiging van het bestuursorgaan, respectievelijk de rechtspersoon in bestuursrechtelijke respectievelijk civielrechtelijke gedingen. Advisering over klachten en mediation en het wijzigen of implementeren van nieuwe wet- en regelgeving behoren ook tot de werkzaamheden. Het team bestaat uit 3 gedreven juristen die veel samenwerken en ook binnen de regio een voortrekkersrol hebben als het om regionale projecten gaat. Daarnaast maakt ook een klachtencoördinator/mediator deel uit van het team.
Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwonertal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘solliciteer’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Sander Hazebroek (Afdelingshoofd Bedrijfsvoering) via 0646624125.
Deze sollicitatie wordt afgehandeld op een externe locatie. Dit betekent dat je de huidige website gaat verlaten. Hoe wil je de nieuwe pagina openen?
Huidig venster Nieuw venster
Wil je een collega wijzen op dit werkaanbod? Dat kan met behulp van onderstaand formulier.
Let daarbij wel op dat het werkaanbod van Werken in Haaglanden alleen beschikbaar is voor mensen met een intern
e-mailadres. Stuur deze tip daarom door naar het zakelijke e-mailadres van je collega.