Senior Jurist

Werken in Haaglanden Master/doctoraal 36 uur

Omschrijving

“Als senior jurist werk je aan verschillende juridische vraagstukken, hierdoor leer je in korte tijd veel afdelingen kennen en werk je met veel verschillende collega’s samen. Dit maakt het werk afwisselend en uitdagend.”

Wat ga je doen?

Je start je laptop en bekijkt de nieuw binnengekomen zaken. Je eerste zaak van de dag is een aansprakelijkstelling. Je schrijft een verzekeraar aan voor het terugvorderen van de kosten van een WMO hulpmiddel. Daarna staat er een regionaal samenwerkingsoverleg gepland. Met juristen uit de regio bespreken jullie aanbestedingsvraagstukken en hoe deze te behandelen. In de middag werk je een WOB-verzoek weg en tussendoor beantwoord je juridische vragen van verschillende afdelingen. Jij vindt het heerlijk om te schakelen tussen verschillende dossiers en een vraagbaak te zijn voor collega’s. Dit maakt jouw werk als senior jurist even uitdagend als afwisselend.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je bijt je vast in allerlei juridische vraagstukken op het gebied van algemeen bestuursrecht, bestuursprocesrecht, verordeningen en uitvoeringsregels. Daarnaast ben je actief op alle taakgebieden van het team.
  • Je behandelt specifieke onderwerpen zoals Wob-verzoeken, (het toetsen van) overeenkomsten, aansprakelijkstellingen en ingebrekestellingen.
  • Je doet voorstellen ter verbetering van juridische werkprocessen en draagt zorg voor de implementatie van deze verbeteringen. Bijvoorbeeld door structuur aan te brengen in het subsidie instrumentarium van de gemeente.
  • Je adviseert afdelingen over uiteenlopende juridische vraagstukken. Denk hierbij aan advisering over wie er mandaat heeft, (regionale) samenwerkingsverbanden en covid-19 gerelateerde vraagstukken.
  • Je neemt deel aan projectgroepen. Hierbij schakel je zowel met collega’s als met juristen van andere gemeenten in de regio.
  • Je bent sparringpartner voor je collega juristen, maar ook voor het bestuur en de directie.

Functie eisen

Wat neem je mee?

  • Je hebt een afgeronde opleiding Rechten op wo-niveau. Bij voorkeur heb je kennis van zowel publiek- als privaatrecht.
  • Je hebt enkele jaren werkervaring binnen een overheid of semioverheid.
  • Je beschikt over aantoonbare werkervaring met Bestuursrecht en Procesrecht en in het bijzonder met het afwikkelen van aansprakelijkstellingen en Wob-verzoeken.
  • Je bent in staat het standpunt van de gemeente te verwoorden en te verdedigen.
  • Je bent zelfstandig en goed in staat om in teamverband te opereren.


Wat bieden wij je

  • Een salaris van maximaal €5.169,- bruto per maand (op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris.
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Een volledige vergoeding van de reiskosten via het OV.
  • Een Persoonlijk Gezondheidsbudget.
  • Een pensioen bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.
  • Voldoende mogelijkheden om je zowel op professioneel vlak als persoonlijk vlak te ontwikkelen.

Over ons team

De afdeling Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van de gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.

Als Senior Jurist val je onder het team Juridische Zaken van de afdeling Bedrijfsvoering. Het team Juridische Zaken heeft als core business: leveren van juridische adviezen, behandeling van algemeen juridische, bestuurlijke aangelegenheden.

Specifiek de vertegenwoordiging van het bestuursorgaan, respectievelijk de rechtspersoon in bestuursrechtelijke respectievelijk civielrechtelijke gedingen. Advisering over klachten en mediation en het wijzigen of implementeren van nieuwe wet- en regelgeving behoren ook tot de werkzaamheden. Het team bestaat uit 3 gedreven juristen die veel samenwerken en ook binnen de regio een voortrekkersrol hebben als het om regionale projecten gaat. Daarnaast maakt ook een klachtencoördinator/mediator deel uit van het team.


Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwonertal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.


Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘solliciteer’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Sander Hazebroek (Afdelingshoofd Bedrijfsvoering) via 0646624125.


Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Standplaats
Pijnacker

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega