Senior Wmo-consulent | 32-36 uur

Werken in Haaglanden Bachelor - HBO 32 - 36 uur

Omschrijving

Zie jij het werken met complexe dossiers als jouw nieuwe uitdaging? Ben jij in staat door te vragen om zo een duidelijk beeld te krijgen van de echte hulpvraag? Werk jij graag in een multidisciplinair team? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Wat ga je doen?

In deze functie zorg je er samen met anderen voor dat onze inwoners de ondersteuning krijgen die zij nodig hebben, zodat zij zo lang mogelijk op een fijne en veilige manier thuis kunnen blijven wonen. Als professional weet je middels een integraal onderzoek de hulpvraag en een eventuele vraag achter de vraag te achterhalen. Samen met de inwoner kijk je wat er nodig is. Je zoekt een totaaloplossing waarbij je uit gaat van eigen kracht en ondersteuning vanuit het sociale netwerk, of inzet van voorliggende, algemene en collectieve voorzieningen. Waar nodig zet je een maatwerkvoorziening in.

Je kunt op een fijne en duidelijke manier met inwoners communiceren en stemt je communicatie af op de persoon en de situatie. Je bent in staat om een goed en breed beeld te vormen van deze situatie. Op basis van jouw analyse bepaal je jouw handelen. Indien de situatie daarom vraagt, benader je andere teams of ketenpartners.

Je komt te werken in een team met gedreven professionals, waarbij jij als ervaren consulent je collega’s weet te inspireren en motiveren het beste uit zichzelf te halen. Je vind het leuk jouw kennis te delen in het team om deze zo verder te professionaliseren en daarmee bij te dragen aan kwalitatief hoogwaardig werk.

Kortom een afwisselende functie met veel verantwoordelijkheid. Een functie waarbij jij het verschil maakt voor onze inwoners.

Functie eisen

In verband met de samenstelling van het huidige team, zoeken we op dit moment specifiek iemand met ruime ervaring bij de beoordeling van complexe dossiers, zoals multi-problemsituaties en grote woningaanpassingen. Je werkt daarbij gestructureerd en planmatig, zodat je het overzicht goed weet te bewaken.


Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.


Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat je beschikt over:

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in de richting van MWD, SPD/Social work en Zorg;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als Wmo-consulent;
  • Ervaring met complexe woningaanpassingen en begeleiding (doelgroep psychiatrie) is een pré;
  • Je hebt aantoonbare kennis van aanpalende wetgeving;
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden en bent in staat een gestructureerde, deugdelijke motivering te schrijven, gebaseerd op de geldende wet- en regelgeving;


Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.


Dit bieden wij!

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.208,- bruto per maand (schaal 9 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur per week). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker beleidsuitvoering II.


Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.


We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.


Over ons team

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit het team Participatie en het team Maatschappelijk bedrijfsbureau het team Maatschappelijke ondersteuning zorgt onder andere voor de uitvoering van de Wmo, de Jeugdwet en de schuldhulpverlening.


Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.


De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?


Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met met de Wmo frontoffice, telefoonnummer 015-3626555.


Wacht niet met solliciteren! Wanneer zich tijdens de publicatie van deze vacature een interessante kandidaat meldt, plannen wij zo snel mogelijk een gesprek in!


Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  • Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  • Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  • Eerste gesprek;
  • Eventueel tweede gesprek;
  • Arbeidsvoorwaardengesprek;
  • Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!


Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden
Max. Salaris
€4208 bruto per maand
Standplaats
Pijnacker-Nootdorp
Maximum aantal uren per week
36

Over de werkgever

Werken in Haaglanden

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega