Specialist Planning & Control

Hoogheemraadschap van Delfland Bachelor - HBO 32 - 36 uur

Omschrijving

De afdeling bestaat uit twee clusters.
 Cluster financiën, verantwoordelijk voor de uitvoering van de Planning- en Controlcyclus van Delfland.
 Cluster Inkoop en Contractbeheer.
Het cluster financiën is in een groeiproces ter versterking van de P&C-cyclus en de ondersteuning van het management en het financieel sturen van de organisatie. Het cluster zet daartoe stapsgewijze verbeteringen in op het terrein van financieel beleid en beheer en adviseert over ontwikkelingen op het gebied van financiën. Ook is het cluster verantwoordelijk voor de treasuryfunctie, fiscaliteit, belastingheffing en externe verantwoording. De boekhouding wordt samen met twee andere waterschappen gevoerd bij één van onze samenwerkingspartners.
Binnen het cluster Financiën zoeken wij op korte termijn een Specialist Planning & Control voor 32-36 uur per week (4*9 mogelijk).

Functie eisen

Je functioneert aantoonbaar op hbo-niveau en hebt je eerste ervaringen opgedaan als medewerker Planning & Control, financieel analist of assistent controller. We verwachten van jou een kritische blik, accuraat en stressbestendig handelen en goed kunnen omgaan met deadlines. Je bent een teamplayer maar kan ook goed zelfstandig je werk doen. Je kunt snel schakelen en beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden. Ervaring met Microsoft en verschillende boekhoudsystemen en/of rapportagetools zijn een pré.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Hoogheemraadschap van Delfland
Min. Salaris
€3431 bruto per maand
Max. Salaris
€4722 bruto per maand
Standplaats
Delft
Contractduur
één jaar
Maximum aantal uren per week
36

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Een uitdagende en dynamische functie binnen een afdeling en cluster met gemotiveerde en professionele collega's.
  • Een salaris van tussen de € 3.431,- en maximum €4.720,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week
  • Een dienstverband van 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een opleidingsbudget van €6000,-
  • Een dienstverband van 32- 36 uur per week, waarvan werkuren en tijden flexibel in te delen zijn zodat werk en privé balans optimaal zijn.
  • Afwisselend werken op een prachtige locatie in hartje Delft en vanuit huis.
  • Een Individueel KeuzeBudget (IKB) van 21% van het salaris. Dit budget geeft jou de vrijheid om zelf te beslissen of je extra verlof wil kopen, een studie wil financieren of bijvoorbeeld je basissalaris maandelijks wil aanvullen.
  • Een thuiswerkbudget van €850,- voor het inrichten van je thuiswerkplek en een dagelijkse thuiswerkvergoeding van €3,- voor de dagen dat je thuis werkt.

Bijzonderheden

Solliciteren?
Interesse? Solliciteer dan uiterlijk 28 augustus 2022 via de sollicitatiebutton. De eerste gesprekken voor deze functie staat gepland in de week van 29 augustus 2022. We vragen je hier rekening mee te houden. Voor vragen over de vacature kun je contact opnemen met Anton Tieleman 06-31632803.

Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met de afdeling recruitment via email; recruitment@hhdelfland.nl of telefoon 015-2608208

Over de werkgever

Hoogheemraadschap van Delfland

Je werkt mee aan de gehele planning en control cyclus in het maken van financiële plannen, het verrichten van analyses, het bewaken van de realisatie en het opstellen van verschillende rapportages. De planning en control producten worden gebaseerd op de administratieve verwerking van de uitgaven en activiteiten in verschillende systemen. De focus ligt op primair de ondersteuning van de (senior) P&C-specialisten bij de beheersing van de kostenkant en de verdere ontwikkeling van de opbrengstenkant van de verlies- en winstrekening en het maken van daarbij behorende analyses en rapportages. Daarbij krijg je ruimte voor ontwikkeling en ben je betrokken bij een aantal andere trajecten voor verbetering van de (financiële) bedrijfsvoering.
Je doet je werk secuur, gedegen en met toewijding maar ook met inlevingsvermogen voor management en bestuur. Voor collega's binnen FIC ben je een steunpilaar die zorg draagt voor continuïteit en consistentie van de processen. Denk daarbij aan de procesgang rondom memorialen, verzamelen en actualiseren eenheden belastingen/areaal, verplichte paragraaf bedrijfsvoering. Waar nodig help je bij het ordenen van financiële stromen en gegevens bij andere afdelingen.
Je maakt graag rapportages waarmee P&C-adviseurs hun werk mee kunnen doen. Je bent benaderbaar zowel voor je collega's als voor de afdelingsmanager. Hierbij borg je dat de producten op een consequente en consistente manier tot stand komen en daarbij de (beleids)kaders en afgesproken procedures van het Hoogheemraadschap worden nageleefd.
Je hebt oog voor en affiniteit met de administratieve verwerking van geld, investeringen, uren en producten in verschillende systemen. Boekhouden kun je met je ogen dicht, en je ondersteunt het proces van opstellen van correctieboekingen voor de organisatie. Je ondersteunt het proces van begroten met het actueel houden van de kengetallen voor de ramingen van kosten en opbrengsten. Je denkt proactief en positief kritisch mee bij de totstandkoming van producten en je bent in staat om zelfstandig bepaalde ad hoc vragen vanuit de organisatie te beantwoorden (mondeling en via email). Andere vraagstukken handel je af in samenwerking met de overige (senior) P&C-specialisten binnen het team.

Solliciteren?

Onze samen­werkings­partner heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatie­formulier kan invullen.

Direct solliciteren

Tip een collega

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze vacature? Neem dan contact op via:

mjager@hhdelfland.nl